| Název předmětu | Adaptační kurz |
|---|---|
| Kód předmětu | KPG/AKS@ |
| Organizační forma výuky | Kurz |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 1 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata: . Seznamovací hry, aktivity k navázání kontaktu s účastníky kurzu, posílení kooperace ve skupině. Budování týmu prostřednictvím aktivizačních her. Zásady přípravy a organizace adaptačních a orientačních kurzů pro žáky různých věkových kategorií. Specifická programová náplň pobytových kurzů, netradiční aktivity a dovednosti v podzimní přírodě. Reflexe v pedagogické práci.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . seznámit se navzájem a také s vyučujícími v rovině formální i neformální; . aktivně se podílet na navození pozitivního sociálního klimatu v nové studijní skupině; . přispět k rozvoji dynamiky vztahů ve skupině a k nastavení pravidel skupiny; . umět rozpoznat nebezpečnou situaci a dodržovat bezpečnosti a zásad; . připravit a zorganizovat jednoduché volnočasové aktivity ve specifickém prostředí podzimní přírody a rekreačního zařízení; . orientovat se na počátku studia v konceptu a zaměření zvoleného pedagogického oboru; . Být schopen reflexe ve vztahu ke kurzu, ale také ke zvolenému oboru.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Aktivní zapojení do aktivit v rámci kurzu. Zpracování návrhu volnočasových aktivit pro žáky zvolené věkové kategorie a jeho prezentace v průběhu kurzu. Prezentace, aktivity na kurzu, závěrečná reflexe. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |