| Název předmětu | Historie matematiky |
|---|---|
| Kód předmětu | KMT/WHM |
| Organizační forma výuky | Konzultace + On-line aktivity |
| Úroveň předmětu | nespecifikována |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 6 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Vybrané kapitoly z dějin matematiky, které jsou významné pro výuku na základních školách. Význam historie matematiky, etapy vývoje matematiky. Matematika ve starověkých kulturách (Mezopotámie, Egypt, Čína, Indie). Vybraná témata z matematiky starověkého Řecka (Eukleidés, Archimédés, Hérón; axiomatizace, obsah a objem, nesouměřitelnost) a středověku. Vývoj symboliky. Stručný nástin dalšího vývoje matematiky: vznik analytické geometrie a infinitezimálního počtu, vývoj matematiky v 18., 19. a 20. století - teorie množin, aritmetika, geometrie, algebra.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|