|
Vyučující
|
-
Krejčí Filip, Mgr. Ph.D.
-
Luska Jiří, prof. PaedDr. CSc.
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah předmětu odpovídá stanoveným cílům tohoto předmětu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení
|
|
Výstupy z učení
|
Seznámení s jednotlivými subsférami tzv. nonartificiální hudby, tj. s afroamerickým hudebním folklórem, tradiční populární hudbou, ale i s současnou pop music, šansonem, muzikálem, hudbou jazzového okruhu, přičemž hlavní pozornost je věnována posledně jmenované subsféře, věnuje se jejich historii i některým teoretických otázkám.
V rozsahu náplně daného předmětu.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Student si ke zkoušce připraví písemné teze o: 1. jednom tematickém okruhu, který si zvolí ze struktury oboru Teorie a dějiny NAH podle I. Poledňáka (POLEDŇÁK, I. Teorie a dějiny NAH. In Lébl, V., Poledňák, I. (eds.) Hudební věda III. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. 2. druhém vybraném tématu, které koresponduje s problematikou jeho doktorské disertační práce obsahově či metodologicky. Rozsah písemných tezí ke zkoušce činí celkem 4 normostrany. Student dále připojí seznam prostudované literatury z teorie a dějin NAH, čítající minimálně 10 titulů. Tři tituly musejí být cizojazyčné (A,N)
|
|
Doporučená literatura
|
-
Lébl, V. - Poledňák, I. a kol. (1988). Hudební věda II. (kapitola Teorie a dějiny NAH). Praha: SPN.
-
Matzner, A., Poledňák, I., Wasserberger, I., ed. (1983). Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby I-III. Praha.
|