Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat takt, tóninu a dynamiku na základě notového zápisu složitější lidové nebo populární písně, - bleskově reprodukovat septakord a jeho obraty a průtahy z akordických značek, - reprodukovat obouručně melodii na klaviatuře na základě sluchového vjemu, - reprodukovat a harmonizovat jednoduchou melodii z listu, - realizovat vhodný způsob obouručního doprovodu složitější lidové nebo populární písně, - aplikovat hlavní a vedlejší harmonické funkce na základě analýzy melodie. Témata: Lidová píseň a její doprovod, složitější populární píseň z oblasti české a světové nonartificiální hudby a její doprovod, akordické značky (septakordy) a způsoby jejich převedení do praktické hry, pokročilé ovládání keyboardu, automatický doprovod, sekvencer. Základní studijní literatura: Já, písnička. 1. díl, Zpěvník pro žáky základních škol: pro 1.- 4. třídu [hudebnina]. Cheb: Music, 1993. 114 s. ZENKL, Luděk. ABC hudební nauky. 2. Praha: Editio Bärenreiter Praha, 2003. 199 s. ISBN 80-86385-21-3. Doplňující studijní literatura: KODEJŠKA, M. Příručka klavírních doprovodů a dirigování písní v mateřské a základní škole. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-099-5 LIŠKOVÁ, M. (ed.) Hudební výchova pro 1. stupeň základní školy: klavírní doprovody k písním v učebnicích pro 1. - 5. ročník ZŠ. Praha: SPN, 2009. ISBN 978-80-7235-358-3. MATZNER, A., POLEDŇÁK, I., WASSERBERGER, I. (eds.) Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby I-III. Praha: Supraphon, 1983. Manuály elektronických klávesových nástrojů.
|