|
Vyučující
|
-
Krejčí Filip, Mgr. Ph.D.
-
Žatková Gabriela, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah předmětu odpovídá stanoveným cílům tohoto předmětu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je, aby studenti získali všeobecné povědomí o vývoji evropské a české hudby od nejstarších dob po 2. polovinu 20. století. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - popsat a charakterizovat specifika jednotlivých vývojových období v dějinách evropské a české hudby - vysvětlit souvislosti a vzájemný vztah mezi vývojem hudby a obecnými dějinami, respektive dalšími uměleckými oblastmi (především výtvarným uměním) - zasadit vývoj české hudby do kontextu hudby evropské - vysvětlit a celkově zhodnotit význam a přínos hlavních představitelů jednotlivých vývojových období v dějinách evropské a české hudby (na základě znalosti stěžejních skladeb těchto autorů) - analyzovat a popsat stylové odlišnosti jednotlivých vývojových období v dějinách evropské a české hudby na základě aktivního poslechu nahrávek vybraných skladeb - definovat a vysvětlit základní hudební formy - definovat a vysvětlit základní hudební terminologii (ve vztahu k dějinám hudby) Témata: - periodizace dějin hudby - hudba pravěku a starověku - dějiny evropské hudby období středověku, renesance, baroka, klasicismu, romantismu - hlavní vývojové tendence evropské hudby 20. století
V rozsahu náplně daného předmětu.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Povinná účast ve cvičeních (popř. seminářích). Teoretické znalosti týkající se dané problematiky, popř. s tím spojené praktické dovednosti.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Černušák. (1974). Dějiny evropské hudby. Panton, Praha.
-
Horáková, M. (2005). Nástin dějin evropské a české hudby, hudební nástroje a základy hudebních forem. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Smolka, J. a kol. (2001). Dějiny hudby. Praha - Brno.
|