| Název předmětu | Hudebně psychologická diagnostika 1 |
|---|---|
| Kód předmětu | KHV/KNPD1 |
| Organizační forma výuky | Nevyplněno |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 1 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata Znaky, rysy hudebnosti jako předmět hudební diagnostiky. Diagnostika hudebních schopností. Nestandardizované testy hudebních schopností_přehled. Standardizované testy hudebních schopností-přehled. Hudební vkus. Testy hudebního vkusu. Hudební zájmy a postoje. Diagnostika hudebních zájmů a postojů. Reliabilita a validita testů. Elementová hudební psychologie a diagnostika. C. Stumpf. Testy C. E. Seashora a H. Winga. Testová baterie A. Bentleyho.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Výstupy z učení |
|
Cíle: Studenti budou po absolvování předmětu schopni: - pojmenovat základní hudebně psychologické pojmy jednotlivých tematických oblastí, - definovat oblasti uplatnění hudební diagnostiky, - rozlišit znaky standardizovaných a nestandardizovaných zkoušek hudebnosti, - charakterizovat nejvýznamnější diagnostické nástroje a jejich představitele, - posoudit standardní znaky hudebnosti dětí mladšího, středního věku a adolescence, - rozlišit kognitivní a sociální aspekty vývoje hudebnosti. Základní studijní literatura: KRAFFT, T. - SEMKE, E. Test nadání. Praha: Euromedia Group, 2003. LUSKA, J. Sluch pro harmonii a jeho diagnostika. Olomouc: VUP, 1996. SVOBODA, M. (ed.), KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. VÁŇOVÁ, H. - SKOPAL, J. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2002. Doplňující studijní literatura: COLWELL, R., RICHARDSON, C. (Eds.) The New Handbook of Research on Music Teaching and Learning. New York: Oxford University Press, 2002.
V rozsahu náplně daného předmětu. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast v seminářích. Samostatná orientace v prostředí Netmustesting. Pro studenty s ISP: 50% aktivní účast v seminářích. Samostatná orientace v prostředí Netmustesting. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|