| Název předmětu | Populární hudební kultura 2 |
|---|---|
| Kód předmětu | KHV/BPO2@ |
| Organizační forma výuky | Přednáška |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Dějiny populární hudby, vývojové tendence a hlavní představitelé. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " vyjmenovat a charakterizovat stěžejní žánry populární hudby tzv. britskou invazi po tzv. "new wave", " vyjmenovat a charakterizovat přední britské představitele populární hudby a jejich tvorbu s akcentem na žánrové začlenění a klíčové znaky, " reprodukovat jednotlivé interpretační a kompoziční znaky populární hudby 60. let a novější, a přiřadit je příslušným žánrům, " sledovat vývoj současné populární hudby a podle jejích charakteristických znaků vytvářet praktické úlohy v rámci požadavků na výuku hudební výchovy. Témata: The Beatles a jejich význam pro nonartificiální hudbu dnes; britská invaze a její dopady; hard rock; psychedelický rock; progresivní rock; punk; new wave; metal; přední představitelé: Beatles; The Who; Cream; Led Zeppelin; Jimi Hendrix; Pink Floyd; Emerson, Lake and Palmer; Genesis; Queen; Sex Pistols; Dire Straits; Police a Sting; Eric Clapton; Joe Cocker. Základní studijní literatura: DORŮŽKA, L. Panoráma populární hudby 1918/1978. Praha: Mladá fronta, 1981. HORÁKOVÁ, M. Stručný přehled vybraných oblastí moderní populární hudby: minislovník, charakteristika, vývoj, profily. Olomouc: VUP, 2008. Doplňující studijní literatura: MATZNER, A. - POLEDŇÁK, I. - WASSERBERGER, I. Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby I-III. Praha: Supraphon, 1983.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Požadavky pro splnění předmětu pro studenty s ISP: 1) Prezenční účast v seminářích alespoň 20%, 2) Splnění zápočtového testu, jehož termín, forma a rozsah je stanoven během prvního výukového týdne 3) Student(ka) vypracuje seminární práci (VŠ esej) na téma vycházející z oblastí stanovených sylabem tohoto předmětu v rozsahu 5-7 normostran. O svém ISP prosím informujte vyučujícího předmětu: filip.krejci@upol.cz |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání minor (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |