| Název předmětu | Nauka o hudebních formách 3 |
|---|---|
| Kód předmětu | KHV/BNFO3 |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Obsah předmětu odpovídá stanoveným cílům tohoto předmětu.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Výstupy z učení |
|
Úkolem disciplíny je získání základních znalostí o struktuře hudebních díla (od základních prvků - motiv, téma, figura, pasáž, přes chápání základních tektonických principů k hlavním formovým typům jako jsou malá a velká písňová forma, rondo, sonátová forma a některé další formy instrumentální, vokální a polyfonní hudby). Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - samostatně formálně rozebrat vybranou skladbu - své analytické postřehy přesvědčivě formulovat před ostatními studenty Témata: P.I. Čajkovskij: V sladkém snění, L. v. Beethoven: Sonáta f moll, J. S. Bach: Dobře temperovaný klavír, F. X. Brixi: Fuga g moll, M. Clementi: Sonáta D dur, W. A. Mozart: Sonáta F dur, Fantazie f moll, Adagio a Allegro f moll, Andante F dur Student prezentuje vybranou skladbu v semináři s vlastním analytickým komentářem. Předkládá rozbor v písemné podobě formou souvislého textu i přehledných grafů s poznámkovým aparátem. Odborná literatura: Janeček, Karel: Hudební formy. Praha, SNKLHU, 1955. Jirák, K.B.: Nauka o hudebních formách. Praha, Panton, 1985. Hlobil, Emil: Nauka o hudebních formách. Praha, Státní hudební nakladatelství. 1963. Zenkl, Luděk: ABC hudebních forem. Supraphon, Praha 1987.
V rozsahu náplně daného předmětu. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Povinná účast ve cvičeních (popř. seminářích). Teoretické znalosti týkající se dané problematiky, popř. s tím spojené praktické dovednosti. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|