| Název předmětu | Metodologické aspekty výzkumu v oblasti výchovy ke zdraví |
|---|---|
| Kód předmětu | KAZ/PNMA@ |
| Organizační forma výuky | Přednáška |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Rozdíly ve spolehlivosti výsledků studií jednotlivých typů výzkumného designu a jejich význam pro výchovu ke zdraví. Základní specifika výzkumných designů v kvantitativním, kvalitativním výzkumu a v systematických review - s akcentem na uplatnitelnost výsledků výzkumu ve výchově ke zdraví. Specifika literárních (narativních) review a význam diferencí mezi literárním a systematickým review. Koncepce využití vědeckých důkazů pro výchovu ke zdraví a podporu zdraví při tvorbě globálních a regionálních dokumentů WHO.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - rozumět míře spolehlivosti výsledků výzkumu v kontextu výchovy ke zdraví, a to dle hierarchie vědeckých důkazů - charakterizovat míru spolehlivosti výsledků základních typů primárního výzkumu s kvantitativním pojetím - specifikovat míru spolehlivosti primárních studií kvalitativního charakteru - objasnit základní charakteristiky systematických review pro výchovu ke zdraví - interpretovat význam systematických review pro transfer soudobých vědeckých poznatků ve výchově ke zdraví a k podpoře zdraví.
Studenti dokází intepretovat odborné poznatky související s cíli předmětu. |
| Předpoklady |
|
nejsou
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta
Studenti připraví a prezentují přehled informací na zadané téma. Požadavky u studentů s individuálním studijním plánem (ISP): stejné podmínky + účast ve výuce s kombinovaným studiem. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |