| Název předmětu | Zdravotní a sociální politika |
|---|---|
| Kód předmětu | KAZ/PBZP@ |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Význam sociální politiky státu, funkce sociální politiky, její subjekty, principy a nástroje; práva člověka v rámci sociálně politických opatření, sociální události, aktivní a pasivní sociální politika. Vzdělávací politika - cíle, cílová populace, nástroje a jejich účinnost, právo na vzdělání, demokratizace ve vzdělávání. Politika zaměstnanosti - cíle, cílová populace, nástroje a jejich účinnost; právo na práci, funkce úřadů práce, nezaměstnanost, sociální práce s nezaměstnanými osobami. Koncepce zdravotní politiky, funkce, cíle a nástroje zdravotní politiky; právo na zdraví, dostupnost zdravotní péče, spoluúčast občanů na zdravotní péči, rizikové skupiny v rámci zdravotní politiky. Činnost Ministerstva práce a sociálních věcí a Ministerstva zdravotnictví.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - charakterizovat význam a cíle sociální politiky, její funkce, objekty a subjekty, - rozlišit aktivní a pasivní sociální politiku a nejvýznamnější principy a nástroje sociální politiky, - popsat cíle vzdělávací politiky, její principy a cílovou populaci a vysvětlit základní terminologii, - popsat cíle politiky zaměstnanosti, její principy a cílovou populaci, objasnit problém nezaměstnanosti, - charakterizovat význam a cíle zdravotní politiky, její principy, nástroje a cílovou populaci, - zhodnotit dostupnost zdravotní péče a spoluúčast občanů na zdravotní péči, - analyzovat činnost Ministerstva zdravotnictví a Ministerstva práce a sociálních věcí.
porozumění podstatě sociální politiky státu a možnostem pomoci občanům včetně orientace v základních otázkách zdravotní politiky |
| Předpoklady |
|
základní povědomí týkající se sociálních a zdravotních problémů ve společnosti
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Seminární práce
Požadavky na studenta: - aktivní účast ve výuce - plnění průběžně zadávaných úkolů - vypracování a včasné odevzdání zápočtového úkolu |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání minor (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |