Course: Bachelor Thesis Seminar 2

» List of faculties » PDF » KAZ
Course title Bachelor Thesis Seminar 2
Course code KAZ/PB2S@
Organizational form of instruction Seminary
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Wossala Jan, Mgr. Ph.D.
  • Cichá Martina, doc. Mgr. Ph.D.
  • Heiderová Hana, PhDr. PhD.
  • Sofková Tereza, PhDr. Ph.D.
  • Marečková Jana, doc. PhDr. Ph.D.
  • Chrásková Marie, PaedDr. Mgr. Ph.D.
Course content
Problematics of formulationg the objectives and hypotheses in a bachelor thesis (or the research part of a bachelor thesis). The choice of methods in a bachelor thesis. Execution of the bachelor thesis and its processing. Working with literature and other sources. Citing literary and other references in the bachelor thesis. Handling research results. Statistical processing of research results in the bachelor thesis. Analysis, synthesis, and comparison of the results in the bachelor thesis. Formal requirements of the bachelor thesis. Bachelor thesis defense. Answers to students' questions. Problem-solving in connection with the processing of the bachelor thesis.

Learning activities and teaching methods
Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Work with Text (with Book, Textbook)
Learning outcomes
After passing the course, students should be able to: ? specify the assumptions for the proper processing of the research part of the bachelor thesis, ? clarify the rules for selecting methods for optimal processing of the bachelor thesis, ? describe methods of data analysis, ? appropriately and factually interpret the obtained results during the processing of the research part of the bachelor thesis, ? perform a comparison and synthesis of the acquired data and results of the bachelor thesis.
Students demonstrate their ability to complete a bachelor thesis according to the requirements.
Prerequisites
absolving the course KAZ/PB1S@

Assessment methods and criteria
Student performance, Dialog

according to the teacher's assignment Requirements for students with an Individual Study Plan (ISP): same conditions
Recommended literature
  • ČSN ISO 690: 2010 Dokumentace. Bibliografické citace. Obsah, forma a struktura. Praha: Český normalizační institut,.
  • ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997. ISBN 80-7198-173-7..
  • FILKA, J. Metodika tvorby diplomové práce: Praktická pomůcka pro studenty vysokých škol. Brno: Knihař, 2002. ISBN 80-86292-05-3..
  • GAVORA, P. Sprievodca metodológiou kvalitatívneho výskumu. Bratislava: Vydavateľstvo UK, 2007. ISBN 978-80-223-2317-8..
  • GAVORA, P. Úvod do pedagogického výskumu. Bratislava: Vydavateľstvo UK, 2008. ISBN 978-80-223-2391-8..
  • GULOVÁ, L., ŠÍP, R. Výzkumné metody v pedagogické praxi. Praha: Grada, 2013. ISBN: 978-80-247-4368-4..
  • HOLOUŠOVÁ, D., KROBOTOVÁ, M. Diplomové a závěrečné práce. Olomouc: UP, 2005. ISBN 80-244-1237-3..
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3..
  • CHRÁSKOVÁ, M. a kol. Seminář k závěrečné práci. Olomouc: VUP, 2012..
  • KATUŠČÁK, D., DROBÍKOVÁ, B., PAPÍK, R. Jak psát závěrečné a kvalifikační práce: jak psát bakalářské práce, diplomové práce, dizertační práce, specializační práce, habilitační práce, seminární a ročníkové práce, práce studentské vědecké a odborné činnosti, jak vytvořit bibliografické citace a odkazy a citovat tradiční a elektronické dokumenty. Nitra: Enigma, 2008. ISBN 978-80-89132-70-6..
  • KŘOVÁČKOVÁ, B., SKUTIL, M. Jak napsat seminární a závěrečné práce ve společenských vědách. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009. ISBN 978-80-7041-863-5..
  • MEŠKO, D., KATUŠČÁK, D., FINDRA, J. Akademická příručka. Osveta: Martin, 2006. ISBN 80-8063-219-7..
  • MICHALÍK, P., ROUB, Z., VRBÍK, V. Zpracování diplomové a bakalářské práce na počítači. Plzeň: Západočeská univerzita, 2009. ISBN 978-80-7043-828-2..
  • MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4..
  • PRAVDOVÁ, M., SVOBODOVÁ, I. Akademická příručka českého jazyka. Praha: Academia, 2014. ISBN 978-80-200-2327-8..
  • ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-7367-313-0..


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Health Education: Teaching Focus (BB23) Category: Pedagogy, teacher training and social care 3 Recommended year of study:3, Recommended semester: Winter
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Health Education: Teaching Focus (BB21) Category: Pedagogy, teacher training and social care 3 Recommended year of study:3, Recommended semester: Winter
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Health Education: Teaching Focus (BB22) Category: Pedagogy, teacher training and social care 3 Recommended year of study:3, Recommended semester: Winter
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Health Education: Teaching Focus (BB20) Category: Pedagogy, teacher training and social care 3 Recommended year of study:3, Recommended semester: Winter
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Health Education: Teaching Focus (BB24) Category: Pedagogy, teacher training and social care 3 Recommended year of study:3, Recommended semester: Winter
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Health Education: Teaching Focus (BB19) Category: Pedagogy, teacher training and social care 3 Recommended year of study:3, Recommended semester: Winter