| Název předmětu | Metodický seminář zdravotní tělesné výchovy |
|---|---|
| Kód předmětu | KAZ/KNZT@ |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 1 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cíle a způsobilosti: Předmět je zaměřen na možnosti využití moderních metod výuky, včetně materiálních didaktických prostředků v oblasti zdravotní tělesné výchovy. Student/ka si tak osvojí nejen poznatky z uvedených disciplín, ale také základní postupy a metody práce využitelné ve výuce zdravotně-preventivních předmětů na středních a vyšších odborných školách. Po absolvování předmětu by studenti / studentky měli / měly být schopni / schopny: - charakterizovat pojetí předmětu zdravotní tělesná výchova, - popsat historii a vznik zdravotní tělesné výchovy u nás a ve světě, - vysvětlit stavbu a funkci podpůrně-pohybového systému, - vyjádřit podstatu řízení systému motoriky, - shrnout hygienické zásady správného sezení, - aplikovat poznatky ve výchovně-vzdělávacím procesu; - definovat a používat nejužívanější výukové metody a formy výuky v tematickém celku zdravotně tělesná výchova a aplikovat je v modelových příkladech výuky, ? využívat materiálně didaktické prostředky pro výuku tematického celku, ? připravit propracovanou metodiku výuky v oblasti zdravotní tělesné výchovy, ve vazbě na předměty zdravotně-preventivního zaměření na středních, případně vyšších zdravotních školách. Klíčová témata: Historie a vznik zdravotní tělesné výchovy u nás, současný stav zdravotní tělesné výchovy a její aplikace ve výchovně-vzdělávacím procesu na základních a středních školách u nás. Stavba a funkce podpůrně-pohybového systému, řízení systému motoriky. Ergonomie školního věku. Hygienické zásady správného sezení.
|
| Předpoklady |
|
Kombinovaná forma studia: písemná, účast na tutoriálech, studium distančních opor, samostudium ? příprava na zápočet.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství zdravotně-preventivních předmětů pro střední a vyšší odborné školy (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |