Course: Diploma Thesis Seminar 1

» List of faculties » PDF » KAZ
Course title Diploma Thesis Seminar 1
Course code KAZ/KN1D@
Organizational form of instruction Lecture
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 1
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Cichá Martina, doc. Mgr. Ph.D.
  • Marečková Jana, doc. PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming)
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
Student performance, Seminar Work

Recommended literature
  • ČSN ISO 690. Informace a dokumentace - Pravidla pro bibliografické odkazy a citace informačních zdrojů. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví, 2011. 39s. Třídící znak 01 0197..
  • EMANOVSKÝ, P. Úvod do metodologie pedagogického výzkumu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 70 s. Skripta. ISBN 978-80-244-3664-7..
  • FLICK, U. Introducing research methodology: a beginner's guide to doing a research project. Los Angeles, Calif.: SAGE, 2011, xx, 271 s. ISBN 978-1-84920-781-2..
  • GULOVÁ, L., ŠÍP, R. Výzkumné metody v pedagogické praxi. Praha: Grada, 2013. ISBN: 978-80-247-4368-4..
  • CHRÁSKOVÁ, M. et al. Seminář k závěrečné práci. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012..
  • KAPOUNOVÁ, J., KAPOUN, P. Bakalářská a diplomová práce: od zadání po obhajobu. Praha: Grada, 2017, 134 s. ISBN 978-80-271-0079-8..
  • KLŮZOVÁ KRÁČMAROVÁ, L., TAVEL, P. Rostoucí význam internetu jako prostředku k vyhledávání informací souvisejících se zdravím. E-psychologie (Praha). 2016, roč. 10, č. 1, s. 63-76..
  • KUMAR, R. Research methodology: a step-by-step guide for beginners. Fourth edition. Los Angeles: SAGE, 2014, xxvii, 399. ISBN 978-1-4462-6997-8..
  • MAREČKOVÁ, J., KLUGAROVÁ, J. Evidence-Based Health Care. Zdravotnictví založené na vědeckých důkazech. Olomouc: Univerzita Palackého, 2015. 93 s. ISBN 978-80-244-4781-0..
  • MAREŠ, J. Přehledové studie: jejich typologie, funkce a způsob vytváření. Pedagogická orientace, 2013, 23(4), 427?454. DOI: http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-4-427.
  • PIÁČEK, J. Úvod do práce s elektronickými informačními zdroji: terminologie, typologie, rešerše, databáze, knihovny [online]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014, 1 CD-ROM (129 stran) [cit. 2018-03-23]. Skripta. ISBN 978-80-244-4108-5. Dostupné z: http://kvv.upol.cz/images/upload/files/Uvod_do_prace_s_elektronic_DEF.pdf.
  • PRAVDOVÁ, M., ed. a SVOBODOVÁ, I. Akademická příručka českého jazyka. Praha: Academia, 2014. ISBN 978-80-200-2327-8..
  • ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-7367-313-0..


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Teaching Professional Courses for Nursing Schools (NA23) Category: Pedagogy, teacher training and social care 1 Recommended year of study:1, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Teaching Professional Courses for Nursing Schools (NA24) Category: Pedagogy, teacher training and social care 1 Recommended year of study:1, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Teaching Professional Courses for Nursing Schools (NA21) Category: Pedagogy, teacher training and social care 1 Recommended year of study:1, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Teaching Professional Courses for Nursing Schools (NA20) Category: Pedagogy, teacher training and social care 1 Recommended year of study:1, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Teaching Professional Courses for Nursing Schools (NA19) Category: Pedagogy, teacher training and social care 1 Recommended year of study:1, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Teaching Professional Courses for Nursing Schools (NA22) Category: Pedagogy, teacher training and social care 1 Recommended year of study:1, Recommended semester: Summer