| Název předmětu | Gramatický seminář |
|---|---|
| Kód předmětu | KAJ/GRS@ |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Gramatický seminář je věnován obecnějšímu pohledu např. na anglickou modalitu, na vyjadřování časových dimenzí v angličtině apod., při soustavném porovnání s gramatickými kategoriemi v češtině. Vychází z formálně funkčního popisu jazyka, ale je zaměřen prakticky.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu budou studenti schopni: " komplexně shrnout a používat doposud získané gramatické znalosti opřené o odbornou terminologii, " aplikovat typologické rozdíly mezi angličtinou a češtinou na vlastních překladech stylisticky různorodých textů, " demonstrovat komplexní znalosti anglické gramatiky v individuálních prezentacích (případně ve srovnání s češtinou), " v analýze praktických ukázek interpretovat případné kulturně-specifické rozdíly mezi angličtinou a češtinou.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast v semináři, docházka, studium doporučených kapitol z LEECH, G. Meaning and the English Verb. 3rd edition. Harlow: Longman, 2004. Studenti s ISP: docházka není vyžadována, samostudium dle sylabu předmětu, závěrečný rozbor textu. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |