| Název předmětu | Angličtina pro mateřské školy |
|---|---|
| Kód předmětu | KAJ/DIMS2 |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 4 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Základní principy psychologie osvojování a učení se cizímu jazyku dítětem předškolního a mladšího školního věku. Specifika cizojazyčného vyučování/učení žáků předškolního věku a žáků 1. a 2. ročníku ZŠ. Didaktické metody, postupy a organizační formy výuky vhodné pro počáteční výuku cizím jazykům. Různé přístupy a prostředky k aktivizaci žáků. The Total Physical Response ? Metoda celkové fyzické odpovědi. Činnostní vyučování. Senzomotorické učení. Audio-orální kurz. Význam, rozdělení a využití jazykových her ve výuce. Písničky. Jazz Chants. Využití a význam literatury pro děti a prvků dramatizace ve výuce angličtiny. Principy prezentace, procvičování a upevňování jazykových prostředků a řečových dovedností. Integrované vyučování anglického jazyka. Metoda jazykového vyučování napříč vzdělávacími obsahy primárního kurikula. Jazykové sprchy. Tematické vyučování, práce na projektech. Učební materiály a pomůcky ? učebnice, zvukové nahrávky, obrázkové karty, videa, časopisy, slovníky, IT, doplňkové učební materiály pro učitele aj. Podněty pro úpravy a tvorbu vlastních učebních materiálů. Příprava učitele na hodinu cizího jazyka. Plánování a hodnocení výuky. Zásady hodnocení žáků. Základní zásady integrace žáků znevýhodněných skupin.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Výstupy z učení |
|
Studenti se seznámí se základními principy a postupy při výuce angličtiny dětí předškolního věku. Studenti se seznámí s moderními metodami výuky. Naučí se využívat dostupné učební materiály a vytvářet vlastní výukové materiály.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
KAJ/CJ9A4 ----- nebo ----- KAJ/UA4Q |
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Didaktický test, Seminární práce
Docházka 80% Test. Zápočtová práce. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|