Vyučující
|
-
Janoutová Jana, doc. MUDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Garant předmětu a určení vysokoškolští učitelé budou vykonávat funkci supervizorů, budou navštěvovat jednotlivé instituce, na nichž budou studenti vykonávat praxi, budou v kontaktu s vedením příslušných institucí a s vlastními vedoucími praxe. V rámci reflexe praktické činnosti budou studenti vyučujícímu předkládat požadované podklady (deník praktické výuky), budou referovat a diskutovat nad problémy, se kterými se během praxe setkají. Každý student se po úvodním dni praxe bude připravovat na další dny dle zadání metodického vedoucího praxe. Student si připraví během probíhající praxe krátké prezentace (rozsah 3-5 stran, eventuálně ppt. prezentace) jako ukázku činnosti, na které se podílel.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Praxe bude probíhat formou seznámení se s problematikou daného zařízení, vlastní přípravy a interaktivní diskuse. Studenti se v rámci praxe naučí používat metody podpory a ochrany zdraví jedince, skupin a celé společnosti. Součástí praxe je také poznání praktické činnosti jednotlivých odborů hygienických stanic, získají praktický vhled do oblasti pojišťovnictví a financování zdravotnictví, budou participovat na činnosti projektových oddělení nemocnic, na činnosti v sociálních službách, poradnách zdraví aj.
Po absolvování praxe by měl být student seznámen s činností vybraných institucí, s jejich aktivitami a měl by být schopen navrhnout nebo vyhodnotit jednoduchý projekt. Studenti by měli být dále schopni rozvíjet nové perspektivy svého pracovního zaměření. Měli by být schopni přijímat a internalizovat hodnoty a postoje vyplývající z nově nabytých zkušeností a znalostí. Měli by být schopni reflektovat vnitřní i vnější překážky v rámci svého působení ve Veřejném zdravotnictví.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
PVL/ZDBP1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Příprava na stáž - samostudium. Kontaktní výuka. Individuální studium - samostudium, příprava krátkých prezentací, diskuse. Vedení deníku praktické výuky (logbook, protokol z praxe). Aktivní přístup během praxe, 100 % účast na praxi.
|
Doporučená literatura
|
-
Greenhalgh, T. (2003). Jak pracovat s vědeckou publikací. Praha: Grada Publishing a.s.
-
Müllerová, D., Aujezdská, A. (2014). Hygiena, preventivní lékařství a veřejné zdravotnictví. Praha: Karolinum.
-
NÖLLKE, C., KUNST, P. (2003). Umění Prezentace: Jak Přesvědčivě, Srozumitelně a Působivě Prezentovat.. Grada Publishing, Praha.
-
Široký J. (2011). Tvoříme a publikujeme odborné texty.. Computer Press, Brno.
|