Vyučující
|
-
Trajerová Renata, Mgr.
-
Menšík Michal, Ing. Ph.D.
-
Janoutová Jana, doc. MUDr. Ph.D.
-
Koutná Veronika, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Semináře jsou zaměřeny na epidemiologickou metodologii a EBM. Medicína založená na důkazech je nedílnou součástí epidemiologie. Medicína založená na důkazech si klade za cíl aplikovat nejlepší dostupné důkazy získané z vědecké metody na lékařské rozhodování. EBM jako nedílná součást epidemiologie. Semináře jsou zaměřeny na validitu, význam a aplikace diagnostických testů, léčby a intervence, včetně praktických příkladů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Student se seznámí s epidemiologickou metodou práce, která je využívána při studiu vzniku nemocí a při identifikaci faktorů, které vznik nemocí ovlivňuji nebo podmiňují. Cílem epidemiologické metody práce je faktory identifikovat, objektivně prokázat jejich roli při vzniku a rozvoji onemocnění a následně vypracovat, navrhnout a ověřit odpovídající preventivní opatření. Student se seznámí s designem epidemiologických studií deskriptivních i analytických. Bude procvičovat jejich rozpoznání, analýzu a interpretaci výsledků na praktických příkladech. Student se seznámí se základy EBM jako integrací nejlepšího vědeckého důkazu s klinickou odborností a pacientovými hodnotami.
Po semináři by měl být student schopen rychle vyhledat a vybrat důležité informace z epidemiologických studií, posoudit validitu diagnostického testu a terapeutické intervence.
|
Předpoklady
|
Basic knowledge of microbiology, immunology and internal medicine.
PVL/VAB13 a zároveň MIK/VAA12 a zároveň PAT/VAA11
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast studentů na seminářích. Zápočtový test.
|
Doporučená literatura
|
-
& Heyman, D. L. (2004). Control of communicable diseases manual. Washington: American Public Health Association.
-
Brownson, R.C. (2011). Evidence-Based Public Health. New York: Oxford University Press.
-
Fink, A. (2013). Evidence-Based Public Health Practice. Thousand Oaks, Calif.: Sage.
-
Greenberg, R. S., Daniels, S. R., Flanders, D. W., Eley, J. W., & Boring, J. R. (2005). Medical epidemiology. New York: McGraw-Hill.
-
Guest, G., Namey, E.E. (2015). Public Health Research Methods. Cal.:Sage.
-
Guyatt, G., & Rennie, D. (2002). Users' guides to the medical literature: essentials of evidence-based clinical practice. Chicago: American Medical Association.
-
Sackett, D.L. et al. (2000). Evidence Based Medicine - How to Practice and Teach EBM. Churchill Livingstone.
|