Vyučující
|
-
Zoundjiekpon Vincent Dansou, MUDr.
-
Cveková Silvia, MUDr.
-
Chlup Rudolf, prof. MUDr. CSc.
-
Procházka Vlastimil, doc. MUDr. Ph.D.
-
Navrátil Vít, MUDr. Ph.D.
-
Aiglová Květoslava, MUDr. Ph.D.
-
Slodička Peter, MUDr.
-
Urban Ondřej, prof. MUDr. Ph.D.
-
Falt Přemysl, doc. MUDr. PhD.
-
Vetešník Marek, MUDr.
-
Nováková Karolína, MUDr.
-
Chudoba Adam, MUDr.
-
Kunovský Lumír, doc. MUDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
The content of this teaching takes of problems of hepalogy on the level of pregradual education. Students are educated on all diseases in hepalogy it means their etiopathogenesis, clinical and laboratory findings, diagnosis, therapy and prognosis. The content takes also of basic principles of the differencial diagnosis of this disorders.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem výuky je zvládnutí diagnostiky, léčby a prognostického hodnocení interních chorob z oblasti gastroenterologie. Na základě anamnézy a fyzikálního vyšetření musí student vyslovit pracovní diagnózu a vypracovat strategii dalších vyšetřovacích postupů ke stanovení diagnózy definitivní. Bude též vyžadováno vypracovat léčebný plán a vyjádření k prognóze krátkodobé, dlouhodobé a k přežití. Druhou součástí výuky tohoto předmětu jsou obecné principy nutrice se zaměřením na její poruchy u gastrointestinálních a biliárních onemocnění.
By acquiring all the above mentioned skills the student will be able from a view of hepatology, hematology and transfusion medicine to pass the following ten weeks taking practical training before the state examination. The main content of this training is a procedure of differential diagnosis in the internal medicine.
|
Předpoklady
|
Assumptions are met by completing the course prerequisites.
IN0/VAA11 a zároveň FYZ/VAA11 a zároveň FYZ/VAB12 a zároveň HIE/VAA12 a zároveň LCH/VAA20 a zároveň CJA/VAB42
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Program of practical exercise: The theoretical knowledge of each student will be checked at the beginning of each lesson. Having passed the introductory test the student will investigate a patient and writes a detailed report, which will be discussed with the teacher and evaluated. Finaly, the student receives the teacher ´s signature in his personal card. Students are entitled to obtain "practicavit" for the sixth semestr after having absolved all 15 obligatory exercises according to the schedule above.
|
Doporučená literatura
|
-
Benjamin, Ivor J. (2015). Andreoli and Carpenter's Cecil essentials of medicine. Philadelphia, PA : Elsevier/Saunders.
-
Kasper, D.L. (2015). Harrison's Principles of Internal Medicine. New York : McGraw Hill Education Medical.
-
Talley, N.T., Frankum, B., O'Connor, S. (2021). Essentials of Internal Medicine. Sydney: Churchill Livingstone Elsevier.
|