Vyučující
|
-
Mizera Jan, MUDr.
-
Vetešník Marek, MUDr.
-
Kunovský Lumír, doc. MUDr. Ph.D.
-
Nováková Karolína, MUDr.
-
Slodička Peter, MUDr.
-
Gregar Jan, MUDr. Ph.D.
-
Kutal Miroslav, RNDr. CSc.
-
Ščudla Vlastimil, prof. MUDr. CSc.
-
Zadražil Josef, prof. MUDr. CSc.
-
Procházka Vlastimil, doc. MUDr. Ph.D.
-
Chlup Rudolf, prof. MUDr. CSc.
-
Aiglová Květoslava, MUDr. Ph.D.
-
Ehrmann Jiří, prof. MUDr. CSc.
-
Papajík Tomáš, prof. MUDr. CSc.
-
Faber Edgar, prof. MUDr. CSc.
-
Horák Pavel, prof. MUDr. CSc.
-
Bačovský Jaroslav, doc. MUDr. CSc.
-
Fryšák Zdeněk, doc. MUDr. CSc.
-
Karásek David, prof. MUDr. Ph.D.
-
Minařík Jiří, prof. MUDr. Mgr. Ph.D.
-
Musil Dalibor, doc. MUDr. Ph.D.
-
Petřková Jana, doc. MUDr. Ph.D.
-
Procházka Vít, prof. MUDr. Ph.D.
-
Rohoň Peter, doc. MUDr. Ph.D.
-
Hexspoor Bawadekji Diana, MUDr.
-
Doupal Vlastimil, MUDr. Ph.D.
-
Fischer Ondřej, MUDr.
-
Galuszka Jan, MUDr. Ph.D.
-
Genzor Samuel, doc. MUDr. Ph.D.
-
Kultan Juraj, MUDr.
-
Jakubec Petr, MUDr. Ph.D.
-
Orság Jiří, MUDr. Ph.D.
-
Skácelová Martina, MUDr. Ph.D.
-
Smržová Andrea, MUDr. Ph.D.
-
Zatloukal Jaromír, MUDr. Ph.D.
-
Žamboch Kamil, MUDr. Ph.D.
-
Žurková Monika, MUDr. Ph.D.
-
Dudková Markéta, MUDr.
-
Schovánek Jan, doc. MUDr. Ph.D.
-
Jelínek Libor, MUDr. Ph.D.
-
Klementa Viktor, MUDr.
-
Krystyník Ondřej, MUDr. Ph.D.
-
Cibičková Ľubica, doc. MUDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výuka interní propedeutiky v rámci předmětu Klinická propedeutika vybaví studenta medicíny schopností navázání profesionálního a citlivého kontaktu s nemocným, osvojení všech aspektů odběru anamnézy a fyzikálního vyšetření (aspekce, palpace, perkuse a auskultace) v oboru vnitřní lékařství. Součástí praktické výuky, zaměřené na specifickou problematiku fyzikálního vyšetření jednotlivých orgánových systémů budou i úvodní teoretické semináře, posléze i opakovací mikrolekce, věnované jednotlivým dílčím podoborům vnítřního lékařství a semináře věnované základním laboratorním a komplementárním diagnostickým postupům. Takto pojatá průprava by měla studenta vybavit schopností samostatné klinické práce. Výuka je rozšířena o 10 hodin klinické anatomie.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
The aim of the "Introduction to Clinical Medicine" is to adopt complete clinical examination, i.e. the history of the patient as well as a detailed physical examination. The student should be able to express properly the findings and write down acquired data, to work out admission record, and to compile working clinical diagnosis and an examination plan within internal medicine.
Osvojení praktických dovedností v rámci výuky interní propedeutiky vybaví studenta schopností samostatného provádění základního interního vyšetření v rozsahu, umožňujícím návaznou specializovanou výuku jednotlivých dílčích podoborů vnitřního lékařství.
|
Předpoklady
|
Předpokladem zahájení výuky Klinické propedeutiky je úspěšné absolvování předmětů 1. ročníku a zápočtů ve 3. semestru studia.
NAN/VAB13 a zároveň BIO/VAB11 a zároveň LBF/VAB11 a zároveň LCH/VAA11 a zároveň CJA/VA031 a zároveň CJA/VAB41 a zároveň KAR/VAB11 a zároveň PVL/VAB71 a zároveň FYZ/VAA11 a zároveň LCH/VAA20 a zároveň HIE/VAA12 a zároveň HIE/VAB11 a zároveň FYZ/VAB12 a zároveň CJA/VAB42 a zároveň PLE/VAA81 a zároveň PLE/VAB81
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Absolvování 15 seminářů a 15 praktických cvičení zakončených po 4. semestru kolokviem z interní propedeutiky na podkladě úspěšného absolvování závěrečného testu.
|
Doporučená literatura
|
-
Chrobák, L., Gral, T., Kvasnička, J. (2003). Physical Examination Internal Medicine. Grada Publishing Praha, Czech Republic.
-
Macleod, J., Munro, J.F., Campbell, I.W. (2000). Macleod's Clinical Examination. Churchill Livingstone.
-
Rosolová, H., Karlíček, V. (2009). Clinical Examination in Internal Medicine: Manual for Lessons in Internal Propedeutics for English Speaking Foreign Students Examining Czech Patients. Praha: Karolinum.
-
Zelenková, J. et al. (2009). Internal Propaedeutic Worbook. Triton Praha.
|