Vyučující
|
-
Sedláková Gabriela, Mgr.
-
Nádvorníková Olga, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Celkový rozsah předmětu je 34 vyučovacích hodin, z toho 12 kontaktních hodin a 22 hodin nekontaktních. ?Cévní vstupy a jejich význam při poskytování zdravotní péče. Druhy cévních vstupů, indikace a kontraindikace jejich zavedení. Měřící nástroje při hodnocení cévních vstupů. Ošetřovatelská péče o cévní vstupy: intravenózní porty, PICC, midline katetry, PŽK, CŽK. Edukace pacienta v problematice ošetřovatelské péče o cévní vstupy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními charakteristikami cévních vstupů. Obsahem předmětu je vymezení jednotlivých cévních vstupů, indikací a kontraindikací jejich zavedení, způsobů bezpečného zavedení, ošetřovatelské péče o jednotlivé cévní vstupy, včetně využití odpovídajících hodnotících nástrojů, komplikací spojených se zavedenými cévními vstupy. Důraz je také kladen na nové trendy v zavádění a ošetřovatelské péči o cévní vstupy, které jsou v souladu s aktuálními vědeckými poznatky v této oblasti.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
ZIP/ZZP21 a zároveň ZIP/ZZP26
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Ústní ověřování znalostí. Aktivní účast ve cvičeních.
|
Doporučená literatura
|
-
Charvát, Jiří. (2016). Žilní vstupy: dlouhodobé a střednědobé. Praha: Grada Publishing.
-
Vytejčková, R. et al. (2015). Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné III.. Praha.
|