Vyučující
|
-
Nádvorníková Olga, Mgr.
-
Sedláková Gabriela, Mgr.
-
Danosová Marinella, Mgr. DiS.
-
Pěrůžková Radana, Mgr.
-
Škroch Josef, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem odborné praxe je praktická výuka zaměřená na vědomosti, dovednosti, návyky a pracovní algoritmy k ošetřování nemocných na odděleních gynekologicko-porodnické péče, jednotkách intenzivní a anesteziologicko resuscitační péče a na pracovištích zdravotnické záchranné služby. Student zná předpisy BOZP na uvedených pracovištích, chápe povinnost respektování principu mlčenlivosti, posuzuje a zpracovává údaje v rámci poskytování ošetřovatelské péče na ošetřovacích jednotkách uvedených pracovišť a při poskytování přednemocniční péče na zdravotnické záchranné službě. Předává informace o pacientech, pracuje s dokumentací pacienta a využívá ji při monitorování jeho potřeb. Průběžně plánuje a realizuje ošetřovatelské činnosti a vyhodnocuje jejich efekt, respektuje zvláštnosti ošetřovatelské péče u jednotlivých věkových kategorií pacientů, přiměřeně komunikuje s pacientem a rodinnými příslušníky, s ostatními členy ošetřovatelského a záchranářského týmu. Správně formuluje a předává informace členům zdravotnického týmu, zvládá organizaci práce u výjezdové složky RLP-RZP-LZS, prakticky aplikuje své teoretické preklinické znalosti a dovednosti při práci u záchranné služby, zná způsob přebírání a předávání pacientů, první vyšetření a ošetření v rámci praxe u záchranné služby, je obeznámen s organizací a způsobem práce na dispečinku zdravotnické záchranné služby, s algoritmy činnosti a součinností s dalšími tísňovými službami, zná vybavení a obsluhu zařízení sanitního vozu, zapojuje se do práce v týmu osádky vozidla záchranné služby, je aktivním členem týmů na jednotkách intenzivní péče a na anesteziologicko resuscitačních odděleních, zvládá obsluhu zdravotnické techniky potřebnou k monitorování stavu pacienta. Zná postup při příjmu rodičky na porodní sál, přípravě k porodu, psychoterapeutický přístup, komunikaci s rodičkou a příbuznými, způsob vedení spontánního porodu, ošetření novorozence, resuscitaci novorozence, zajištěný transport novorozenců, je schopen orientačního hodnocení stavu novorozence, posouzení hlavních rizik a zajištění transportu novorozence. Průběh praxe je zaznamenán do Záznamu odborné praxe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem odborné praxe je seznámení se s chodem jednotlivých typů zdravotnických zařízení a postupná adaptace na prostředí zdravotnických zařízení a záchranné služby.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
ZIP/ZZP10 a zároveň ZIP/ZZP12 a zároveň ZIP/ZZP09 a zároveň ZIP/ZZP11 a zároveň ZIP/ZZP03
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Obhajoba ošetřovatelské dokumentace u vybraného pacienta a zpracování a obhajoba záznamu o výjezdu na pracovištích ZZS. Absolvování klinické praxe s hodnocením a supervizí.
|
Doporučená literatura
|
-
Dobiáš, Viliam. (2007). Prednemocničná urgentná medicína. Martin Osveta.
-
Chrobák, L. (2007). Propedeutika vnitřního lékařství. Praha: Grada Publishing.
-
Málek, J., Knor, J. Lékařská první pomoc v urgentních stavech.
-
MIXA, V., HEINIGE, P., VOBRUBA, V. (2017). Dětská přednemocniční a urgentní péče. Praha: Mladá fronta.
-
Remeš, R., Trnovská, S., a kol. (2013). Praktická příručka přednemocniční urgentní medicíny. Praha: Grada publishing.
-
Smetana, M. (2011). Integrovaný záchranný systém. Ostrava: Ostravská univerzita, Lékařská fakulta.
-
Šeblová, J., Knor, J. (2013). Urgentní medicína v klinické praxi lékaře. Praha, Grada.
-
Štorek, J., Herle, P. (2013). Urgentní medicína pro všeobecné praktické lékaře. Praha: Raabe.
-
Veverková, E. a kol. (2019). Ošetřovatelské postupy pro zdravotnické záchranáře II. Praha: Grada.
-
Veverková, E. a kol. (2019). Ošetřovatelské postupy pro zdravotnické záchranáře I. Praha: Grada.
-
Vytejčková, R. et al. (2015). Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné III.. Praha.
-
Vytejčková, R. et al. (2013). Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné II.. Praha.
-
Vytejčková, R. et al. (2011). Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné I.. Praha.
|