The subject is focused on development of motor skills (strength, endurance and speed capabilities, coordination skills and flexibility) and motor skills. Specific methods for the development of physical fitness including basic gymnastics, fitness gymnastics, sports training, sports games and conditional physical education are applied during the course.
|
-
Čechovská, I., & Miler, T. (2008). Plavání. Praha: Grada Publishing.
-
Karger, P., & Kaufman, J. (2004). Záchranář: první pomoc. Praha: Vodní záchranná služba ČČK.
-
KARGER, P, KAUFMAN, J., MILER. T. (1997). Záchranář - metodické listy. Praha: VZS ČČK.
-
Kovařovic, K., Felgrová, I., Peslová, E. (2009). Plavání, plavecké sporty a plavání ve vícebojích. Praha: Karolinum.
-
Krištofič, J. (2000). Gymnastika pro kondiční a zdravotní účely. Praha: ISV.
-
Miler, T. & Bělohlávek, J. (1989). Vodní záchranná činnost.. SON, Praha.
-
Miler, T. (1999). Záchranář - bezpečnost a záchrana u vody. Praha: VZS ČČK.
-
Nitka, J., & Buben, J. (2001). Posilujeme se stálkami. Olomouc: FTK UP.
-
Nitka, J. (1993). Pohybová příprava pro sportovní gymnastiku. Olomouc: Rektorát Univerzity Palackého.
-
Svatoň, V., & Tupý, J. (1997). Program zdravotně orientované zdatnosti. Praha: Svoboda.
-
Tlapák, P. (1999). Tvarování těla pro muže i ženy. Praha: ARSCI.
-
Zítko.M.(2002). Kompenzační cvičení.
|