Předmět: Praktická výuka 7

» Seznam fakult » FZV » ZIP
Název předmětu Praktická výuka 7
Kód předmětu ZIP/VOPP7
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šaňáková Šárka, Mgr. Ph.D.
  • Sedláková Gabriela, Mgr.
  • Nádvorníková Olga, Mgr.
Obsah předmětu
Obsahem praxe je poskytování ošetřovatelské péče metodou ošetřovatelského procesu u skupiny pacientů v akutním stavu se zaměřením na potřeby v oblastech podpory zdraví, výživa, vylučování, aktivita, odpočinek, vnímání - poznávání, vnímání sebe sama, vztahy, sexualita, zvládání zátěže, bezpečnost-ochrana, komfort, růst a vývoj. Studenti v rámci této individuální klinické výuky zdokonalují kompetence při poskytování ošetřovatelské péče na pracovištích akutní péče v úzké návaznosti na předměty základy intenzivní péče, ošetřovatelská péče v interních oborech, ošetřovatelská péče v chirurgických oborech, ošetřovatelská péče v pediatrii a ošetřovatelská péče o cévní vstupy a ošetřovatelská problematika endoskopií. Klinická praxe je vedena mentory. Průběh praxe je zaznamenán do Záznamu ošetřovatelské praxe.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Výstupy z učení
Praktická výuka 7 zahrnuje klinickou praxi a praktické vyučování umožňující studentům aplikovat v podmínkách poskytovatele zdravotních služeb teoretické vědomosti a praktické dovednosti, které získali studiem teoreticko-praktických disciplín. Poskytuje prostor pro zdokonalování dovedností a pracovních návyků, vede studenty k samostatnosti, odpovědnosti a práci v týmu.

Předpoklady
nespecifikováno
OSE/VOPP3 a zároveň OSE/VOPP2

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Hospitace, Seminární práce

Obhajoba ošetřovatelské dokumentace vedené dle zásad ošetřovatelského procesu - dokumentování všech fází ošetřovatelského procesu u vybraného pacienta na pracovištích akutní péče. Absolvování klinické výuky a praxe s hodnocením.
Doporučená literatura
  • (2018). Nursing diagnoses : definitions and classification 2018-2020.
  • Adamus M. a kol. (2012). Základy anesteziologie, intenzivní medicíny a léčby bolesti.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Bartůněk Petr, Jurásková Dana, Heczková Jana, nalos Daniel. (2016). Vybrané kapitoly z intenzivní péče. Praha: Grada Publishing.
  • Berman, A., Snyder, S., Kozier, B., & Erb, G. L. (2014). Kozier & Erb's fundamentals of nursing: concepts, process, and practice. Harlow: Pearson.
  • Juřeníková, P. (2013). Deník ošetřovatelské praxe: 5345 T Specializace ve zdravotnictví: intenzivní péče. Brno: Masarykova univerzita.
  • Kapounová, G. (2007). Ošetřovatelství v intenzivní péči. Praha:Grada Publishing.
  • NANDA International. (2015). Ošetřovatelské diagnózy: Definice a klasifikace 2015-17. Praha: Grada.
  • Pokorná, A. et al. (2014). Ošetřovatelské postupy založené na důkazech II. Brno.
  • Pokorná, A. et al. (2013). Ošetřovatelské postupy založené na důkazech. Brno.
  • Vörösová, G., Solgajová, A., Archalousová, A. (2015). Ošetřovatelská diagnostika v práci sestry. Praha: Grada.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických věd Studijní plán (Verze): Všeobecné ošetřovatelství (2020) Kategorie: Zdravotnictví 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní