Vyučující
|
-
Šaňáková Šárka, Mgr. Ph.D.
-
Pěrůžková Radana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem praxe je poskytování ošetřovatelské péče metodou ošetřovatelského procesu u skupiny pacientů v akutním stavu se zaměřením na potřeby v oblastech podpory zdraví, výživa, vylučování, aktivita, odpočinek, vnímání - poznávání, vnímání sebe sama, vztahy, sexualita, zvládání zátěže, bezpečnost-ochrana, komfort, růst a vývoj. Studenti v rámci této individuální klinické výuky zdokonalují kompetence při poskytování ošetřovatelské péče na pracovištích intenzivní a resuscitační péče v úzké návaznosti na předměty základy intenzivní péče, ošetřovatelská péče v interních oborech, ošetřovatelská péče v chirurgických oborech, ošetřovatelská péče v pediatrii a ošetřovatelská péče o cévní vstupy a ošetřovatelská problematika endoskopií. Klinická praxe je vedena mentory. Průběh praxe je zaznamenán do Záznamu ošetřovatelské praxe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Praktická výuka 7 zahrnuje klinickou praxi a praktické vyučování umožňující studentům aplikovat v podmínkách poskytovatele zdravotních služeb teoretické vědomosti a praktické dovednosti, které získali studiem teoreticko-praktických disciplín. Poskytuje prostor pro zdokonalování dovedností a pracovních návyků, vede studenty k samostatnosti, odpovědnosti a práci v týmu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
OSE/VOKP3 a zároveň OSE/VOKP2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Hospitace, Seminární práce
Obhajoba ošetřovatelské dokumentace vedené dle zásad ošetřovatelského procesu - dokumentování všech fází ošetřovatelského procesu u vybraného pacienta na pracovištích intenzivní a resuscitační péče. Absolvování stanoveného počtu hodin klinické výuky a praxe s hodnocením. Odevzdání všech dokumentů nutných pro realizaci praktické výuky dle stanovených požadavků.
|
Doporučená literatura
|
-
(2018). Nursing diagnoses : definitions and classification 2018-2020.
-
Adamus M. a kol. (2012). Základy anesteziologie, intenzivní medicíny a léčby bolesti.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Bartůněk Petr, Jurásková Dana, Heczková Jana, nalos Daniel. (2016). Vybrané kapitoly z intenzivní péče. Praha: Grada Publishing.
-
Berman, A., Snyder, S., Kozier, B., & Erb, G. L. (2014). Kozier & Erb's fundamentals of nursing: concepts, process, and practice. Harlow: Pearson.
-
Juřeníková, P. (2013). Deník ošetřovatelské praxe: 5345 T Specializace ve zdravotnictví: intenzivní péče. Brno: Masarykova univerzita.
-
Kapounová, G. (2007). Ošetřovatelství v intenzivní péči. Praha:Grada Publishing.
-
NANDA International. (2015). Ošetřovatelské diagnózy: Definice a klasifikace 2015-17. Praha: Grada.
-
Pokorná, A. et al. (2014). Ošetřovatelské postupy založené na důkazech II. Brno.
-
Pokorná, A. et al. (2013). Ošetřovatelské postupy založené na důkazech. Brno.
-
Vörösová, G., Solgajová, A., Archalousová, A. (2015). Ošetřovatelská diagnostika v práci sestry. Praha: Grada.
|