Předmět: Praktická výuka 5

» Seznam fakult » FZV » POA
Název předmětu Praktická výuka 5
Kód předmětu POA/VOPP5
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bubeníková Štěpánka, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsahem praxe je poskytování základní ošetřovatelské péče metodou ošetřovatelského procesu u pacientek se zaměřením na potřeby v oblastech podpory zdraví, výživa, vylučování, aktivita, odpočinek, vnímání - poznávání, vnímání sebe sama, vztahy, sexualita, zvládání zátěže, bezpečnost-ochrana, komfort, růst a vývoj, které jsou změněné v souvislosti s porodem nebo gynekologickým onemocněním a potřeb dětí novorozeneckého věku. Studenti v rámci této individuální klinické výuky zdokonalují kompetence při poskytování ošetřovatelské péče na pracovištích péče o ženu a dítě v úzké návaznosti na předmět ošetřovatelská péče v gynekologii a porodnictví. Klinická praxe je vedena mentory. Průběh praxe je zaznamenán do Záznamu ošetřovatelské praxe.

Studijní aktivity a metody výuky
Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Výstupy z učení
Praktická výuka 5 zahrnuje klinickou praxi a praktické vyučování umožňující studentům aplikovat v podmínkách poskytovatele zdravotních služeb teoretické vědomosti a praktické dovednosti, které získali studiem teoreticko-praktických disciplín. Poskytuje prostor pro zdokonalování dovedností a pracovních návyků, vede studenty k samostatnosti, odpovědnosti a práci v týmu.
Student umí poskytovat ošetřovatelskou péči na úseku gynekologicko-porodnického oddělení.
Předpoklady
Student bude umět aplikovat ošetřovatelskou péči na základě EBP.
POA/VOP22

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Hospitace, Seminární práce

Obhajoba ošetřovatelské dokumentace vedené dle zásad ošetřovatelského procesu - dokumentování všech fází ošetřovatelského procesu u vybraného pacienta na pracovištích péče o ženu a novorozence. Absolvování klinické výuky a praxe s hodnocením.
Doporučená literatura
  • (2018). Nursing diagnoses : definitions and classification 2018-2020.
  • Berman, A., Snyder, S., Kozier, B., & Erb, G. L. (2014). Kozier & Erb's fundamentals of nursing: concepts, process, and practice. Harlow: Pearson.
  • Martin Procházka, Radovan Pilka. (2018). Porodnictví pro studenty lékařství a porodní asistence. Olomouc.
  • NANDA International. (2015). Ošetřovatelské diagnózy: Definice a klasifikace 2015-17. Praha: Grada.
  • Vörösová, G., Solgajová, A., Archalousová, A. (2015). Ošetřovatelská diagnostika v práci sestry. Praha: Grada.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických věd Studijní plán (Verze): Všeobecné ošetřovatelství (2020) Kategorie: Zdravotnictví 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní