Předmět: Didaktika klinické praxe výuky

» Seznam fakult » FZV » POA
Název předmětu Didaktika klinické praxe výuky
Kód předmětu POA/RGA72
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bubeníková Štěpánka, Mgr. Ph.D.
  • Hrubá Renata, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Základní poznatky didaktiky Metodika výuky ošetřovatelské péče Metodika aplikace ošetřovatelského procesu v pedagogickém procesu Příprava a rozbor tematických celků výuky v klinických podmínkách Vedení pedagogické dokumentace

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Domácí příprava na výuku - 2 hodiny za semestr
Výstupy z učení
Tento předmět zprostředkovává studentům poznatky z oboru pedagogiky a obecné didaktiky nutné pro práci mentora odborné klinické praxe. Informuje o systému profesní v ČR, možnosti dalšího vzdělávání v oboru a o legislativním ukotvení práce mentora odborné klinické praxe. Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický základ obecné didaktiky a didaktiky klinické praxe. Součástí předmětu je praktický nácvik a aplikace poznatků do práce mentora.
Studenti se budou orientovat ve zdravotnickém školství jako systému, budou schopni identifikovat specifika jeho jednotlivých prvků i jeho samotného jako otevřeného systému. Studenti se budou orientovat ve struktuře a fungování vzdělávacích institucí (SZŠ, VZŠ, VŠ) jako organizací. Studenti budou schopni realizovat pedagogickou praxi v podmínkách klinické ošetřovatelské péče.
Předpoklady
Orientace v zákládech didaktiky a pedagogiky, práce s deníkem odborné praxe a orientace v portfoliu o výkonech při vykonávání odborné klinické praxe.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozhovor, Seminární práce

Aktivní účast ve výuce. Předmět bude zakončen písemně v kombinaci s vypracováním seminární práce na dané téma (2-3 A4 normostrany).
Doporučená literatura
  • Cichá, M., & Dorková, Z. (2006). Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Dušová, B. (2006). Pedagogika a didaktika. Ostrava.
  • Kalhous, Z., & Obst, O. (2009). Školní didaktika. Praha: Portál.
  • Kuberová, H., & Pilařová, D. (2010). Didaktika ošetřovatelství. Praha: Portál.
  • Podlahová, L. (2007). Učitel sekundární školy: studijní opora. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických věd Studijní plán (Verze): Radiologická asistence (2019) Kategorie: Zdravotnictví 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní