Vyučující
|
-
Bubeníková Štěpánka, Mgr. Ph.D.
-
Svancarová Kateřina, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Pro praxi jsou vytvořeny výchovně-vzdělávací cíle. Cíle jsou určeny v rovině kognitivní, afektivní a psychomotorické. Pro studentky jsou ukazatelem toho, co od nich bude na praxi vyžadováno a co bude hodnoceno. Student absolvuje praxi na těchto odděleních: . 2 týdny odborné praxe na porodním sále (80 hodin) . 2 týdny odborné praxe na oddělení šestinedělí (80 hodin) . 2 týdny odborné praxe na neonatologickém oddělení (80 hodin)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 240 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je koncipován jako praktický v podmínkách klinického pracoviště. Odborná praxe je nedílnou součástí studijního programu. Umožňuje studentům aplikovat teoretické znalosti v podmínkách klinické praxe. Odborná praxe také poskytuje prostor pro zdokonalování zručnosti, dovednosti a návyků. Pro praxi jsou vytvořeny výchovně- vzdělávací cíle. Cíle jsou určeny v rovině kognitivní, afektivní a psychomotorické. Pro studenta jsou ukazatelem toho, co od nich bude na praxi vyžadováno a co bude hodnoceno. V neposlední řadě slouží k sebereflexi studenta. Student se také naučí profesionální komunikaci. Student bude v rámci této praxe vykonávat odbornou klinickou praxi pod vedením tutora a mentora klinické praxe na těchto klinických pracovištích: . 2 týdny odborné praxe na porodním sále (80 hodin) . 2 týdny odborné praxe na oddělení šestinedělí (80 hodin) . 2 týdny odborné praxe na neonatologickém oddělení (80 hodin) Péči studenti budou poskytovat na základě EBM, EBMid, EBP, EBN.
Student bude umět: identifikovat individuální bio-psycho-sociální a spirituální potřeby klientek; vypracovat dlouhodobý i krátkodobý ošetřovatelský plán péče a denní záznamy; pracovat s dokumentací na daném pracovišti; empaticky přistupovat ke klientce a jejímu doprovodu. Naučí se pracovat v týmu, komunikovat s pacientkou/klientkou i ostatními pracovníky v týmu daného oddělení. Studentky budou poskytovat péči v porodní asistenci na základě Evidence Based Midwifery.
|
Předpoklady
|
Teoretická znalost základních ošetřovatelských dovedností a výkonů, znalost principu a jednotlivých fází procesu péče v porodní asistenci a zanalost základní ošetřovatelské péče.
POA/PRP12
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Seminární práce
Aktivní účast na odborné praxi v podmínkách klinického pracoviště. Vedení portfolia a záznamníku výkonů studentem, vypracování jednotlivých podkladů vztahujících se k odborné praxi a k portfoliu.
|
Doporučená literatura
|
-
Dort, J., Dortová, E., Jehlička, P. (2013). Neonatologie. Praha: Karolinum.
-
Fendrychová, J. (2011). Základní ošetřovatelské postupy v péči o novorozence: vybrané kapitoly. Praha: Grada.
-
Hájek, Z., Čech,E., Maršál, K., a kol. (2014). Porodnictví - 3. zcela přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada.
-
Ilona Plevová, Renáta Zoubková a kol. (2021). Sestra a akutní stavy od A do Z. Praha: Grada Publishing.
-
Janota, J., Straňák, Z. (2013). Neonatologie. Mladá fronta, Praha.
-
Martin Procházka a kol. (2020). Porodní asistence. Praha-Maxdorf.
-
Martin Procházka, Radovan Pilka. (2018). Porodnictví pro studenty lékařství a porodní asistence. Olomouc.
-
Pilka, R., Procházka, M., & Michalíková, Z. (2012). Gynekologie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Roztočil, A. (2008). Moderní porodnictví. Praha: Grada.
|