Předmět: Didaktika praxe v porodní asistenci

» Seznam fakult » FZV » POA
Název předmětu Didaktika praxe v porodní asistenci
Kód předmětu POA/PAB33
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Svancarová Kateřina, Mgr.
  • Hrubá Renata, Mgr. Ph.D.
  • Bubeníková Štěpánka, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Vzdělávání v ošetřovatelství a porodní asistenci Didaktické zásady Výukové metody Pedagogicko-psychologická diagnostika Metodika aplikace ošetřovatelského procesu v pedagogickém procesu

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Domácí příprava na výuku - 4 hodiny za semestr
  • Účast na výuce - 2 hodiny za semestr
Výstupy z učení
Předmět poskytuje studentům základy obecné didaktiky a didaktiky ošetřovatelské praxe v ošetřovatelství a porodní asistenci. Jeho součástí je praktické procvičování a aplikace poznatků do práce mentora - učitele ošetřovatelství a porodní asistence v klinické praxi dle "Strategických dokumentů pro všeobecné sestry a porodní asistentky".
Student bude znát: zdravotnické školství jako systém; strukturu a fungování vzdělávacích institucí (SZŠ, VZŠ, VŠ), bude schopen absolvovat pedagogickou praxi a bude umět pracovat s materiály ze zahraničních zdrojů.
Předpoklady
Práce s deníkem odborné praxe, orientace v portfoliu a výkonech v porodní asistenci.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta

Absolvování seminářů a praktických cvičení (100%), odevzdání pedagogické dokumentace a prokázání znalostí týkajících se pedagogické dokumentace.
Doporučená literatura
  • Cichá, M., & Dorková, Z. (2006). Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Haškovcová, H. (1997). Lékařská etika. Praha: Galén.
  • Haškovcová, H. (2002). Lékařská etika. Praha: Galén.
  • Helena Kuberová. (2010). Didaktika ošetřovatelství. Praha.
  • Kalhous, Z., & Obst, O. (2009). Školní didaktika. Praha: Portál.
  • Kalhous Z., Obst O. (1995). Základy školní didaktiky. Olomouc, Vydavatelství UP.
  • Kolektiv autorů (Nina Mullerová). (2008). Sestry školitelky klinické praxe. Brno.
  • Kolektiv autorů (Nina Mullerová). (2008). Sestry školitelky klinické praxe. Brno.
  • Kuberová, H., & Pilařová, D. (2010). Didaktika ošetřovatelství. Praha: Portál.
  • Martina Cichá, Zlatica Dorková. (2006). Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů 1. Olomouc.
  • Michaela Prášilová. (2006). Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. Olomouc.
  • Obst, O. (2006). Didaktika sekundárního vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Obst, O. (2006). Manažerské minimum pro učitele. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Otto Obst. (2006). Didaktika sekundárního vzdělávání. Olomouc.
  • Otto Obst. (2006). Manažerské minimum pro učitele. Olomouc.
  • Prášilová, M. (2006). Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Zdeněk Kalhoust, Otto Obst. (2009). Školní didaktika. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr