Vyučující
|
-
Drlíčková Svatava, Mgr. Bc.
-
Kružíková Lenka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Neverbální techniky jako součást práce porodní asistentky. Neverbální komunikace. Voice-therapy. Receptivní muzikoterapie. Muzikoterapie a stress-management - důraz na období šestinedělí. Relaxační techniky. Práce s hudebními nástroji. Základy pohybové terapie.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Grafické a výtvarné činnosti, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Muzikoterapie je koncipována jako předmět rozšiřující povědomí studentů o možnostech využití alternativních metod v péči o klienty/klientky s využitím neverbálních komunikačních prostředků a relaxačních technik.
Student získá povědomí o technikách muzikoterapie s různými cílovými skupinami, o neverbálních a relaxačních technikách.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Seminární práce
Obhájení seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Gerlichová, M. (2014). Muzikoterapie v praxi: příběhy muzikoterapeutických cest. Praha: Grada Publishing.
-
Kantor, J., Lipský, M., & Weber, J. (2009). Základy muzikoterapie. Praha: Grada Publishing.
-
KRČEK, J. (2008). Musica humana. Fabula.
-
Matejivá, Z., Mašura, S. (1992). Muzikoterapie ve špeciálnej a liečebnej pedagogike. SNP Bratislava.
-
Vítková, M., Pipeková, J. (2001). Terapie ve speciální pedagogice. Paido - Brno.
-
Yalom, D., I. (1999). Teorie a praxe skupinové psychoterapie. Konfrontace - Hradec Králové.
|