Vyučující
|
-
Přikrylová Aneta, Mgr.
-
Machálková Lenka, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Posouzení edukanta 2. Vyhodnocení edukačních potřeb 3. Edukační proces ? jeho fáze, etapy 4. Formulace cílů edukace 5. Didaktické zásady edukace 6. Edukační metody a formy 7. Evaluace a sebereflexe v edukaci 8. Tvorba scénáře edukačního projektu 9. Vlastní edukační projekt a jeho prezentace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s významem a obsahem edukační role všeobecné sestry. Představit podmínky, procesy, formy a metody edukace. Rozlišit cílové skupiny edukace. Vysvětlit algoritmus projektování edukace. Při praktickém procvičení naučit studenty vytvářet projekty pro konkrétní cílovou skupinu klientů. Seznámit s obtížemi tvorby - jazykovými problémy, se zásadami tvorby a autorskými podmínkami. Upozornit na problémy týmové práce a technické realizace. Po vytvoření edukační opory budou studenti realizovat edukační lekci u lůžka nemocného ve zdravotnickém zařízení.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Povinná účast na výuce a seminářích. Zpracování, prezentace a obhájení edukačního projektu pro vybranou cílovou skupinu.
|
Doporučená literatura
|
-
Bednaříková, I. (2013). Tutor a jeho role v distančním vzdělávání a v e-learningu.
-
Černý. (2015). Distanční vzdělávání pro učitele. Brno.
-
Dušová, B. (2019). Edukace v porodní asistenci. Praha: Grada.
-
Gurková, Elena. (2017). Nemocný a chronické onemocnění: edukace, motivace a opora pacienta. Praha: Grada Publishing.
-
Průcha, J. (2009). Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru. Praha: Portál.
-
Veteška, J. (2017). Gerontagogika: psychologicko-andragogická specifika edukace a aktivizace seniorů. Praha.
|