Vyučující
|
-
Konečná Jana, Mgr. Ph.D.
-
Mazalová Lenka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět zahrnuje celkem 28 hodin, z toho je 14 kontaktních a 14 nekontaktních. .ošetřovatelský proces jako metoda ošetřovatelské péče . charakteristika posouzení stavu potřeb pacientů . diagnostický proces v ošetřovatelské péči . dokumentování posouzení a diagnostiky stavu potřeb pacientů . plánování ošetřovatelské péče, stanovení cílů péče, plány péče . realizace ošetřovatelské péče ošetřovatelským týmem . hodnocení efektu ošetřovatelské péče . dokumentování všech fází ošetřovatelského procesu . využití standardní ošetřovatelské terminologie
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický, navazuje na ošetřovatelskou teorii a předpokládá aplikaci znalostí do ošetřovatelské praxe. Obsahem je ošetřovatelský proces jako metoda poskytování ošetřovatelské péče, charakteristika jeho jednotlivých fází: posouzení a diagnostiky stavu potřeb pacienta-jedince, rodiny a komunity, plánování a realizace péče ošetřovatelského týmu a evaluace efektu této péče. Zaměřuje se na klasifikace lidských potřeb podle různých oborů autorů a modelů, u zdravých a nemocných osob, u osob se zdravotním postižením a umírajících. Studijní disciplína analyzuje všechny fáze ošetřovatelského procesu, vysvětluje myšlenkové postupy při realizaci těchto fází v klinických podmínkách ošetřovatelské péče, vede studenty ke klinickému úsudku a diagnostické rozvaze a aplikuje standardní ošetřovatelskou terminologii při dokumentování těchto kroků ošetřovatelského procesu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
OSE/ZZP03
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Aktivní účast na seminářích a cvičeních, 100% účast ve cvičení, vypracování a obhájení seminární práce týkající se dokumentování posouzení a diagnostiky stavu potřeb pacienta v rámci ošetřovatelského procesu, plánování, realizace a hodnocení ošetřovatelské péče.
|
Doporučená literatura
|
-
ACKLEY, Betty J. - LADWIG, Gail B. (2020). Nursing diagnosis handbook: an evidence-based guide to planning care. St. Louis, Mo.: Mosby-Elsevier.
-
BERMAN, Audrey, Shirlee SNYDER, Geralyn FRANDSEN, Barbara KOZIER a Glenora Lea ERB. (2022). Kozier & Erb's fundamentals of nursing: concepts, process, and practice..
-
HERDMAN, H., KAMITSURU, S. (2020). Ošetřovatelské diagnózy. Definice a klasifikace 2018 - 2020. Praha.
-
Howard K. Butcher, Gloria M. Bulechek, Joanne M. Dochterman, Cheryl M. Wagner. (2018). Nursing interventions classification (NIC). St. Louis, Missouri: Elsevier.
-
Moorhead, S., Johnson, M., Maas, M., & Swanson, E. (2013). Nursing outcomes classification (NOC). St. Louis: Mosby.
-
Vörösová, G., Solgajová, A., Archalousová, A. (2015). Ošetřovatelská diagnostika v práci sestry. Praha: Grada.
|