Předmět: Evidence Based Practice

» Seznam fakult » FZV » OSE
Název předmětu Evidence Based Practice
Kód předmětu OSE/ZZB39
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Mazalová Lenka, Mgr. Ph.D.
  • Mikšová Zdena, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Celkový rozsah předmětu je 25 hodin, z toho je 10 hodin kontaktních a 15 hodin nekontaktních. Vymezení hlavních témat předmětu: - Praxe založená na důkazech - charakteristika, význam - Proces praxe založené na důkazech - Systematické vyhledání dostupných důkazů - Kritické posouzení nalezených důkazů - Aplikace důkazů do klinické praxe, klinická rozvaha - Zhodnocení výsledku implementace důkazů

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický a jeho výstupy jsou využitelné ve všech ostatních klinických předmětech. Směřuje studenty k rozvoji kritického myšlení - zhodnocení a řešení klinických situací jednotlivých pacientů s ohledem na dostupné, vědecky podložené důkazy směřující ke kvalitní zdravotní péči. Nedílnou součástí je posilování znalostí a dovedností studentů v oblasti informačních technologií, elektronických databází a v odborném anglickém jazyce.
Student je po absolvování předmětu schopen: - popsat charakteristiky a význam praxe založená na důkazech - formulace klinické otázky - systematického vyhledání dostupných důkazů - kritického posouzení nalezených důkazů - aplikace důkazů do klinické praxe - zhodnotit výsledky implementace důkazů
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Rozhovor, Seminární práce

Vypracování a obhájení seminární práce týkající se implementace procesu praxe založené na důkazech v konkrétní klinické situaci.
Doporučená literatura
  • (2010). Research methods in health : foundations for evidence-based practic. Edited by Pranee Liamputtong. South Melbourne, Vic. : Oxford University Press.
  • ACKLEY, Betty J. - LADWIG, Gail B. (2011). Nursing diagnosis handbook: an evidence-based guide to planning care. St. Louis, Mo.: Mosby-Elsevier.
  • JAROŠOVÁ, D. Praxe založená na důkazech v ošetřovatelství.
  • JAROŠOVÁ Darja a Renáta Zelníková. (2014). Ošetřovatelství založené na důkazech: evidence based nursing. Praha: Grada.
  • KOUTOUKIDIS, G., STAINTON, K., HUGHSON, J. (2013). Tabbner's nursing care : theory and practice. Chatswood: Churchill livingstone - Elsevier.
  • MELNYK, B. M., FINEOUT-OVERHOLT, E. (2011). Evidence-Based Practice in Nursing and Healthcare. Philadelphia: Lippincott Williams.
  • Polit, D. F., & Beck, C. T. (2008). Nursing research: generating and assessing evidence for nursing practice. Philadelphia, Pa: Wolters Kluwer.
  • Schmidt, N. A., & Brown, J. M. (2012). Evidence-based practice for nurses: appraisal and application of research. Sudbury, Mass: Jones & Bartlett Learning.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických věd Studijní plán (Verze): Zdravotnický záchranář (2019) Kategorie: Zdravotnictví 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní