Název předmětu | Ošetřovatelské postupy II. |
---|---|
Kód předmětu | OSE/ZZB15 |
Organizační forma výuky | Cvičení + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Celkový rozsah výuky je 62 vyučovacích hodin, z toho 32 hodin kontaktní výuky a 30 hodin nekontaktní výuky. Vymezení hlavních témat předmětu: Ošetřovatelský proces při uspokojování lidských potřeb a terapeutické výkony u dospělých a dětí ve standardní a přednemocniční neodkladné péči: - ošetřovatelský proces při perorálním podávání léků - ošetřovatelský proces při parenterální aplikaci léků - ošetřovatelský proces při aplikaci infúze a parenterální výživy - ošetřovatelský proces při aplikaci transfúze - ošetřovatelský proces při aplikaci léků do dýchacích cest a při oxygenoterapii - ošetřovatelský proces při místní aplikaci léků - ošetřovatelský proces při odběru biologického materiálu - ošetřovatelský proces u pacienta při punkci a endoskopii - ošetřovatelskýproces u pacienta s drény a drenážemi - ošetřovatelský proces v péči o rány, ošetřování ran - ošetřovatelský proces při zajištění invazivních vstupů do cévního řečiště Hodinová dotace/kontaktní hodiny: 10 hodin seminářů, 22 hodin cvičení. Hodinová dotace/nekontaktní hodiny: 30 NKH
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Výstupy z učení |
Ošetřovatelské postupy jsou teoreticko-praktickým předmětem s převahou praktických činností. Cílem je poskytnout vědomosti a praktické dovednosti potřebné k realizaci ošetřovatelských činností u dětských a dospělých pacientů ve standardní a neodkladné péči. Ošetřovatelské činnosti jsou realizovány metodou ošetřovatelského procesu. Vycházejí z holistického a individuálního přístupu k pacientovi, respektují jeho práva.ého a individuálního přístupu k pacientovi, respektují jeho práva.
Studenti budou umět provádět postupy ošetřovatelských intervencí s individuální a situační variabilitou, odpovídající nejnovějším trendům. Studenti budou umět pečovat o bezpečné prostředí a pomůcky, které jsou pro výkon ošetřovatelské činnosti žádoucí. |
Předpoklady |
nespecifikováno
OSE/ZZA01 ----- nebo ----- ZIP/ZZK09 ----- nebo ----- ZIP/ZZP09 |
Hodnoticí metody a kritéria |
Známkou, Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Rozhovor, Seminární práce
Aktivní účast na seminářích a praktických cvičeních, zpracování řešení zadaného problému s demonstrací adekvátního ošetřovatelského postupu, ústní a písemné ověření teoretických znalostí. Účast na praktických cvičeních 90 %. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Fakulta zdravotnických věd | Studijní plán (Verze): Zdravotnický záchranář (2019) | Kategorie: Zdravotnictví | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |