Předmět: Praktická výuka 9

» Seznam fakult » FZV » OSE
Název předmětu Praktická výuka 9
Kód předmětu OSE/VOPP9
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 9
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Neumannová Lenka, Mgr.
  • Konečná Jana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsahem praxe je poskytování ošetřovatelské péče metodou ošetřovatelského procesu u pacientů se zaměřením na specifika potřeb v oblastech podpory zdraví, výživa, vylučování, aktivita, odpočinek, vnímání - poznávání, vnímání sebe sama, vztahy, sexualita, zvládání zátěže, bezpečnost-ochrana, komfort, růst a vývoj. Studenti v rámci této individuální klinické výuky zdokonalují kompetence při poskytování ošetřovatelské péče na pracovištích vybraných oborů ( ORL, oftalmologie, dermatovenerologie a stomatologie, apod.) v úzké návaznosti na předměty ošetřovatelská péče ve vybraných oborech a ošetřovatelská paliativní péče. Klinická praxe je vedena mentory. Průběh praxe je zaznamenán do Záznamu ošetřovatelské praxe.

Studijní aktivity a metody výuky
Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Výstupy z učení
Praktická výuka 9 zahrnuje klinickou praxi a praktické vyučování umožňující studentům aplikovat v podmínkách poskytovatele zdravotních služeb teoretické vědomosti a praktické dovednosti, které získali studiem teoreticko-praktických disciplín. Poskytuje prostor pro zdokonalování dovedností a pracovních návyků, vede studenty k samostatnosti, odpovědnosti a práci v týmu.

Předpoklady
nespecifikováno
OSE/VOP41

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Seminární práce

Obhajoba ošetřovatelské dokumentace vedené dle zásad ošetřovatelského procesu - dokumentování všech fází ošetřovatelského procesu u pacienta na pracovištích vybraných oborů. Absolvování klinické výuky a praxe s hodnocením.
Doporučená literatura
  • (2018). Nursing diagnoses : definitions and classification 2018-2020.
  • Berman, A., Snyder, S., Kozier, B., & Erb, G. L. (2014). Kozier & Erb's fundamentals of nursing: concepts, process, and practice. Harlow: Pearson.
  • Herdman, T. H., Kamitsuru, S., & Kudlová, P. (2016). Ošetřovatelské diagnózy: definice & klasifikace : 2015-2017. Praha: Grada Publishing.
  • Kolarčík L., Dedek V., Ptáček M. (2016). Příručka pro sestry v oftalmologii. Praha: Grada Publishing.
  • O´Connor, M., Aranda, S. (2005). Paliativní péče: pro sestry všech oborů. Praha: Grada.
  • Pokorná, A. et al. (2014). Ošetřovatelské postupy založené na důkazech II. Brno.
  • Pokorná, A. et al. (2013). Ošetřovatelské postupy založené na důkazech. Brno.
  • Vörösová, G., Solgajová, A., Archalousová, A. (2015). Ošetřovatelská diagnostika v práci sestry. Praha: Grada.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických věd Studijní plán (Verze): Všeobecné ošetřovatelství (2020) Kategorie: Zdravotnictví 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní