Vyučující
|
-
Vrbická Jana, Bc.
-
Neumannová Lenka, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem praxe je poskytování ošetřovatelské péče metodou ošetřovatelského procesu u pacientů se zaměřením na specifika potřeb v oblastech podpory zdraví, výživa, vylučování, aktivita, odpočinek, vnímání - poznávání, vnímání sebe sama, vztahy, sexualita, zvládání zátěže, bezpečnost-ochrana, komfort, růst a vývoj. Součástí je realizace edukačního projektu zaměřeného na podporu zdravého životního stylu jako součásti primární prevence a podpory duševního zdraví u vybrané skupiny nebo komunity. Studenti v rámci této individuální klinické výuky zdokonalují kompetence při poskytování ošetřovatelské péče na pracovištích psychiatrické péče v úzké návaznosti na předměty ošetřovatelská péče psychiatrii a základy pedagogiky a edukace. Klinická praxe je vedena mentory. Průběh praxe je zaznamenán do Záznamu ošetřovatelské praxe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Praktická výuka 10 zahrnuje klinickou praxi a praktické vyučování umožňující studentům aplikovat v podmínkách poskytovatele zdravotních služeb teoretické vědomosti a praktické dovednosti, které získali studiem teoreticko-praktických disciplín. Poskytuje prostor pro zdokonalování dovedností a pracovních návyků, vede studenty k samostatnosti, odpovědnosti a práci v týmu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
OSE/VOP35
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Seminární práce
Obhajoba ošetřovatelské dokumentace vedené dle zásad ošetřovatelského procesu - dokumentování všech fází ošetřovatelského procesu u pacienta na pracovištích psychiatrické péče. Absolvování klinické výuky a praxe s hodnocením.
|
Doporučená literatura
|
-
(2018). Nursing diagnoses : definitions and classification 2018-2020.
-
Berman, A., Snyder, S., Kozier, B., & Erb, G. L. (2014). Kozier & Erb's fundamentals of nursing: concepts, process, and practice. Harlow: Pearson.
-
NANDA International. (2015). Ošetřovatelské diagnózy: Definice a klasifikace 2015-17. Praha: Grada.
-
Pokorná, A. et al. (2014). Ošetřovatelské postupy založené na důkazech II. Brno.
-
Pokorná, A. et al. (2013). Ošetřovatelské postupy založené na důkazech. Brno.
-
Tomanová, D. Základy edukační činnosti I..
-
Tomanová, D. Základy edukační činnosti II..
-
Tomáš, P., Marková. E. et al. (2014). Ošetřovatelství v psychiatrii. Praha: Grada.
-
Vörösová, G., Solgajová, A., Archalousová, A. (2015). Ošetřovatelská diagnostika v práci sestry. Praha: Grada.
|