Vyučující
|
-
Machálková Lenka, PhDr. Ph.D.
-
Přikrylová Aneta, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Hlavní témata: Posouzení edukanta Vyhodnocení edukačních potřeb Edukační proces - jeho fáze, etapy Formulace cílů edukace Didaktické zásady edukace Edukační metody a formy Evaluace a sebereflexe v edukaci Tvorba scénáře edukačního projektu Vlastní edukační projekt a jeho prezentace Celkový rozsah předmětu je 54 hodin, z toho je 34 hodin kontaktních a 20 hodin nekontaktních.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Grafické a výtvarné činnosti
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s významem a obsahem edukační role všeobecné sestry. Představit podmínky, procesy, formy a metody edukace. Rozlišit cílové skupiny edukace. Vysvětlit algoritmus projektování edukace. Při praktickém procvičení naučit studenty vytvářet projekty pro konkrétní cílovou skupinu klientů. Seznámit s obtížemi tvorby - jazykovými problémy, se zásadami tvorby a autorskými podmínkami. Upozornit na problémy týmové práce a technické realizace. Po vytvoření edukační opory budou studenti realizovat edukační lekci u lůžka nemocného ve zdravotnickém zařízení.
Student je schopen aplikovat získané znalosti didaktických metod v konkrétním zdravotnickém kontextu pro cílovou skupinu pacientů. Student je schopen vytvořit edukační projekt.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
HUM/VOP05
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Povinná účast na výuce a seminářích. Zpracování, prezentace a obhájení edukačního projektu pro vybranou cílovou skupinu.
|
Doporučená literatura
|
-
Paidagogos.
-
Pedagogická orientace. Vědecký časopis české pedagogické společnosti.
-
Pedagogika. Časopis pro vědy o vzdělávání a výchově.
-
Sociální pedagogika. Časopis pro vědu a praxi.
-
Blažková, V. (2014). Kapitoly ze speciální pedagogiky. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
-
Černý, M. Distanční vzdělávání pro učitele.
-
Dvořáček, J. (2014). Základy pedagogiky. Praha: Oeconomica.
-
KRAUS, B. (2008). Základy sociální pedagogiky. Praha.
-
Průcha, J. (2009). Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru. Praha: Portál.
-
Veteška, J. (2014). Celoživotní učení pro všechny - výzva 21. století. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského.
|