Vyučující
|
-
Mazalová Lenka, Mgr. Ph.D.
-
Přikrylová Aneta, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Předmět zahrnuje celkem 24 hodin, z toho 14 kontaktních a 10 nekontaktních hodin. Hlavní témata: Zdravotnická dokumentace, charakter, obsah a význam při poskytování zdravotní péče. Prameny právní úpravy zdravotnické dokumentace, postavení pacienta a jiných osob v souvislosti s dokumentováním zdravotní péče. Vedení zdravotnické dokumentace, zásady při vedení zdravotnické dokumentace, národní zdravotnický informační systém. Ošetřovatelská dokumentace, charakter, význam, obsah. Jednotlivé typy ošetřovatelské dokumentace, jejich vedení, kontrola, odpovědnost všeobecné sestry. Uchovávání a práva pro přístup do dokumentace pacienta, stížnosti. Elektronická dokumentace, fotodokumentace. Dokumentování specifických situací a událostí v souvislosti s poskytováním ošetřovatelské péče. Základy zdravotnické informatiky. Informační systémy ve zdravotnictví (ambulantní informační systém, nemocniční informační systém).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Smyslem předmětu je přiblížit studentům základní problematiku zdravotnické dokumentace, seznámit je s jejím právním charakterem, zákonem uloženými povinnostmi při vedení zdravotnické dokumentace. Obsahem, způsobem zápisu a oprav v dokumentaci, formami vedení dokumentace, s uchováváním a s právy pro přístup do dokumentace pacienta. Hlavním úkolem této disciplíny je naučit studenty pracovat s ošetřovatelskou dokumentací, jež je součástí zdravotnické dokumentace.
Student/ka bude: -znát obsah novel zákona č. 20/1966 Sb., týkajících se zdravotnické dokumentace -znát zákonem uložené povinnosti při vedení dokumentace -schopna vlastními slovy vysvětlit formy zdravotnické dokumentace -schopna vyjmenovat, kdo smí nahlížet do dokumentace pacienta -znát výhody ošetřovatelského procesu pro sestru a pro pacienta -schopna popsat základní fáze ošetřovatelského procesu a vysvětlit význam jednotlivých složek -schopna konstruovat plán ošetřovatelské péče, vést denní záznamy, vést kvalitu individuální ošetřovatelské péče a nést za ni odpovědnost
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Aktivní účast v seminářích.
|
Doporučená literatura
|
-
Zákon č. 105/2011 Sb..
-
Zákon č. 201/2017 Sb., kterým se mění zákon č. 96/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání a k výkonu činností souvisejících s poskytováním zdravotní péče a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o nelékařských zdravotnických povoláních), ve znění pozdějších předpisů..
-
Zákon č. 372/2011 Sb..
-
Zákon č. 66/2013 Sb. ze dne 19. 2. 2013, kterým se mění zákon č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách), ve znění pozdějších předpisů..
-
Zákon č. 95/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání odborné způsobilosti a specializované způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře, zubního lékaře a farmaceuta, ve znění pozdějších předpisů..
-
Zákon č. 96/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání a k výkonu činností souvisejících s poskytováním zdravotní péče a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o nelékařských zdravotnických povoláních), ve znění pozdějších předpisů..
-
Berman, A., Snyder, S., Kozier, B., & Erb, G. L. (2014). Kozier & Erb's fundamentals of nursing: concepts, process, and practice. Harlow: Pearson.
|