Předmět: Koncepty v ošetřovatelské péči

» Seznam fakult » FZV » OSE
Název předmětu Koncepty v ošetřovatelské péči
Kód předmětu OSE/VOP15
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Machálková Lenka, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Celkový rozsah výuky je 24 hodin, z toho je 14 hodin kontaktní výuky a 10 hodin nekontaktní. Získání anamnézy pacienta Možnosti komunikace s pacientem - verbální, neverbální úroveň, význam doteku v ošetřovatelské péči Mobilizace pacienta Vertikalizace pacienta Polohování pacienta Aktivizující sebepéče u pacienta - oblast hygienické péče, stravování, vyprazdňování, smyslové vnímání Spolupráce s rodinou pacienta Aktuální poznatky z oblasti ošetřovatelské péče

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Předmět Koncepty v ošetřovatelské péči seznamuje studenty s aktuálními trendy při poskytování ošetřovatelské péče s ohledem na respektování praxe založené na důkazech v rámci klinických doporučovaných postupů. Účast ve výuce cvičení 80%.
Student bude znát koncepty a jejich přínos ošetřovatelské praxi. Student bude umět pracovat s biografickou anamnézou a účelně integrovat prvky do plánu péče dle stavu pacienta. Student bude umět identifikovat reakce pacienta a bude umět adekvátně reagovat.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta

Zpracování seminární práce na zvolené téma s praktickou realizací. Rozbor práce studenta s prokázáním orientace v dané problematice. Účast ve výuce 90%.
Doporučená literatura
  • http://www.asociace-palma.cz.
  • BIENSTEIN, CH., FRÖHLICH, A. (2003). Basale Stimulation in der Pflege.
  • Böhm, E. (2015). Psychobiografický model péče podle E. Böhma. Praha: Mladá fronta.
  • Friedlová. (2007). Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči. Praha: Grada publishing.
  • Friedlová, K. Bazální stimulace v pediatrii. In SEDLÁŘOVÁ, P. A KOL., Základní ošetřovatelská péče v pediatrii.
  • Kaňovský, P. (2019). Obecná neurologie a vyšetřovací metody v neurologii. Olomouc.
  • KLEVETOVÁ,D., DLABALOVÁ,I. (2008). Motivační prvky př práci se seniory. Praha.
  • Kolář, P. a kol. (2009). Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén.
  • MALOŇ-FRIEDLOVÁ, K. (2018). Bazální stimulace pro ošetřující, terapeuty, logopedy a speciální pedagogy. Liberec: Asociace poskytovatelů sociálních služeb.
  • Thorová, K. (2015). Vývojová psychologie. Proměny lidské psychiky od početí po smrt.. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických věd Studijní plán (Verze): Všeobecné ošetřovatelství (2020) Kategorie: Zdravotnictví 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní