Vyučující
|
-
Machálková Lenka, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Celkový rozsah výuky je 24 hodin, z toho je 14 hodin kontaktní výuky a 10 hodin nekontaktní. Získání anamnézy pacienta Možnosti komunikace s pacientem - verbální, neverbální úroveň, význam doteku v ošetřovatelské péči Mobilizace pacienta Vertikalizace pacienta Polohování pacienta Aktivizující sebepéče u pacienta - oblast hygienické péče, stravování, vyprazdňování, smyslové vnímání Spolupráce s rodinou pacienta Aktuální poznatky z oblasti ošetřovatelské péče
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Předmět Koncepty v ošetřovatelské péči seznamuje studenty s aktuálními trendy při poskytování ošetřovatelské péče s ohledem na respektování praxe založené na důkazech v rámci klinických doporučovaných postupů. Účast ve výuce cvičení 80%.
Student bude znát koncepty a jejich přínos ošetřovatelské praxi. Student bude umět pracovat s biografickou anamnézou a účelně integrovat prvky do plánu péče dle stavu pacienta. Student bude umět identifikovat reakce pacienta a bude umět adekvátně reagovat.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
Zpracování seminární práce na zvolené téma s praktickou realizací. Rozbor práce studenta s prokázáním orientace v dané problematice. Účast ve výuce 90%.
|
Doporučená literatura
|
-
http://www.asociace-palma.cz.
-
BIENSTEIN, CH., FRÖHLICH, A. (2003). Basale Stimulation in der Pflege.
-
Böhm, E. (2015). Psychobiografický model péče podle E. Böhma. Praha: Mladá fronta.
-
Friedlová. (2007). Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči. Praha: Grada publishing.
-
Friedlová, K. Bazální stimulace v pediatrii. In SEDLÁŘOVÁ, P. A KOL., Základní ošetřovatelská péče v pediatrii.
-
Kaňovský, P. (2019). Obecná neurologie a vyšetřovací metody v neurologii. Olomouc.
-
KLEVETOVÁ,D., DLABALOVÁ,I. (2008). Motivační prvky př práci se seniory. Praha.
-
Kolář, P. a kol. (2009). Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén.
-
MALOŇ-FRIEDLOVÁ, K. (2018). Bazální stimulace pro ošetřující, terapeuty, logopedy a speciální pedagogy. Liberec: Asociace poskytovatelů sociálních služeb.
-
Thorová, K. (2015). Vývojová psychologie. Proměny lidské psychiky od početí po smrt.. Praha: Portál.
|