Vyučující
|
-
Mazalová Lenka, Mgr. Ph.D.
-
Machálková Lenka, PhDr. Ph.D.
-
Konečná Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Celkový rozsah předmětu je 58 hodin, z toho je 36 hodin kontaktních a 22 hodin nekontaktních. Vymezení hlavních témat předmětu: - plánování ošetřovatelské péče, stanovení cílů péče, plány péče - realizace ošetřovatelské péče ošetřovatelským týmem - hodnocení efektu ošetřovatelské péče - dokumentování všech fází ošetřovatelského procesu - užití standardní ošetřovatelské terminologie
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Předmět zahrnuje celkem 58 hodin, z toho je 36 kontaktních a 22 nekontaktních. Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický, navazuje na ošetřovatelskou teorii a předpokládá aplikaci znalostí do ošetřovatelské praxe. Obsahem je ošetřovatelský proces jako metoda poskytování ošetřovatelské péče, charakteristika jeho tří posledních fází: plánování a realizace péče ošetřovatelského týmu a evaluace efektu této péče. Studijní disciplína analyzuje tyto fáze ošetřovatelského procesu, vysvětluje myšlenkové postupy při realizaci těchto fází v klinických podmínkách ošetřovatelské péče, vede studenty ke klinickému úsudku s využitím kritického myšlení a aplikuje standardní ošetřovatelskou terminologii při dokumentování těchto kroků ošetřovatelského procesu.
Student je schopen -popsat všechny fáze ošetřovatelského procesu -dokumentovat všechny fáze ošetřovatelského procesu s využitím standardizované terminologie -posoudit a diagnostikovat stav potřeb pacienta -naplánovat a realizovat odpovídající ošetřovatelské intervence -vyhodnotiti efekt ošetřovatelských intervencí
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozhovor, Seminární práce
Aktivní účast na seminářích a cvičeních, 100% účast ve cvičení, vypracování a obhájení seminární práce týkající se dokumentování posouzení a diagnostiky stavu potřeb pacienta v rámci ošetřovatelského procesu. Ověřování znalostí.
|
Doporučená literatura
|
-
(2018). Nursing diagnoses : definitions and classification 2018-2020.
-
ACKLEY, Betty J. - LADWIG, Gail B. (2020). Nursing diagnosis handbook: an evidence-based guide to planning care. St. Louis, Mo.: Mosby-Elsevier.
-
BERMAN, Audrey, Shirlee SNYDER, Geralyn FRANDSEN, Barbara KOZIER a Glenora Lea ERB. (2022). Kozier & Erb's fundamentals of nursing: concepts, process, and practice..
-
HERDMAN, H., KAMITSURU, S. (2020). Ošetřovatelské diagnózy. Definice a klasifikace 2018 - 2020. Praha.
-
HERDMAN, T. Heather, Shigemi KAMITSURU a Camila TAKÁO LOPES. (2021). NANDA International, Inc. nursing diagnoses: definitions and classification : 2020-2023.
-
Howard K. Butcher, Gloria M. Bulechek, Joanne M. Dochterman, Cheryl M. Wagner. (2018). Nursing interventions classification (NIC). St. Louis, Missouri: Elsevier.
-
Moorhead, S., Johnson, M., Maas, M., & Swanson, E. (2013). Nursing outcomes classification (NOC). St. Louis: Mosby.
-
Vörösová, G., Solgajová, A., Archalousová, A. (2015). Ošetřovatelská diagnostika v práci sestry. Praha: Grada.
|