| Název předmětu | Ošetřovatelský proces |
|---|---|
| Kód předmětu | OSE/VOP10 |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení + Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Celkový rozsah předmětu je 58 hodin, z toho je 36 hodin kontaktních a 22 hodin nekontaktních. Vymezení hlavních témat předmětu: - plánování ošetřovatelské péče, stanovení cílů péče, plány péče - realizace ošetřovatelské péče ošetřovatelským týmem - hodnocení efektu ošetřovatelské péče - dokumentování všech fází ošetřovatelského procesu - užití standardní ošetřovatelské terminologie
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Výstupy z učení |
|
Předmět zahrnuje celkem 58 hodin, z toho je 36 kontaktních a 22 nekontaktních. Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický, navazuje na ošetřovatelskou teorii a předpokládá aplikaci znalostí do ošetřovatelské praxe. Obsahem je ošetřovatelský proces jako metoda poskytování ošetřovatelské péče, charakteristika jeho tří posledních fází: plánování a realizace péče ošetřovatelského týmu a evaluace efektu této péče. Studijní disciplína analyzuje tyto fáze ošetřovatelského procesu, vysvětluje myšlenkové postupy při realizaci těchto fází v klinických podmínkách ošetřovatelské péče, vede studenty ke klinickému úsudku s využitím kritického myšlení a aplikuje standardní ošetřovatelskou terminologii při dokumentování těchto kroků ošetřovatelského procesu.
Student je schopen -popsat všechny fáze ošetřovatelského procesu -dokumentovat všechny fáze ošetřovatelského procesu s využitím standardizované terminologie -posoudit a diagnostikovat stav potřeb pacienta -naplánovat a realizovat odpovídající ošetřovatelské intervence -vyhodnotiti efekt ošetřovatelských intervencí |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozhovor, Seminární práce
Aktivní účast na seminářích a cvičeních, 100% účast ve cvičení, vypracování a obhájení seminární práce týkající se dokumentování posouzení a diagnostiky stavu potřeb pacienta v rámci ošetřovatelského procesu. Ověřování znalostí. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Fakulta zdravotnických věd | Studijní plán (Verze): Všeobecné ošetřovatelství (2020) | Kategorie: Zdravotnictví | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |