Vyučující
|
-
Neumannová Lenka, Mgr.
-
Přikrylová Aneta, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Praktická výuka 11 zahrnuje klinickou praxi umožňující studentům aplikovat v podmínkách poskytovatele zdravotních služeb teoretické vědomosti a praktické dovednosti, které získali studiem teoreticko-praktických disciplín. Poskytuje prostor pro zdokonalování dovedností a pracovních návyků, vede studenty k samostatnosti, odpovědnosti a práci v týmu. Obsahem praxe je poskytování ošetřovatelské péče metodou ošetřovatelského procesu u pacientů se zaměřením na specifika potřeb v oblastech podpory zdraví, výživa, vylučování, aktivita, odpočinek, vnímání - poznávání, vnímání sebe sama, vztahy, sexualita, zvládání zátěže, bezpečnost-ochrana, komfort, růst a vývoj. Studenti v rámci této individuální klinické výuky zdokonalují kompetence při poskytování základní a specializované ošetřovatelské péče na vybraných pracovištích. Klinická praxe je vedena mentory. Průběh praxe je zaznamenán do Záznamu ošetřovatelské praxe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je: - zdokonalení kompetencí všeobecné sestry při poskytování základní ošetřovatelské péče na vybraných pracovištích - zdokonalení kompetencí všeobecné sestry při poskytování specializované ošetřovatelské péče na vybraných pracovištích - využití teoretických vědomostí v podmínkách klinické praxe - aplikace praktických dovedností při poskytování ošetřovatelské péče v klinické pra - zdokonalení pracovních návyků, odpovědnosti a práce v týmu - posílení samostatnosti studentů při poskytování ošetřovatelské péče v klinické praxi
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Didaktický test, Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta
Absolvování klinické praxe s hodnocením.
|
Doporučená literatura
|
-
Berman, A, Snyder, S., Frandsen, G., Kozier, B., & Erb, G. L. (2022). Kozier & Erb's Fundamentals of Nursing: Concepts, Process, and Practice (11th Edition).. Harlow: Pearson Education Limited.
-
Bulava, A. (2017). Kardiologie pro nelékařské zdravotnické obory.. Praha: Grada.
-
Dráč, P., Dráč, P. (2019). Vybrané kapitoly z cévní chirurgie a traumatologie pro nelékařské obory. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
HERDMAN, H., KAMITSURU, S. (2020). Ošetřovatelské diagnózy. Definice a klasifikace 2018 - 2020. Praha.
-
Machálková, L. (2019). Kapitoly z ošetřovatelské péče v pneumologii.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Navrátil, L. (2017). Vnitřní lékařství pro nelékařské zdravotnické obory. Praha: Grada.
-
Ševčíková, Blažena. (2019). Kapitoly z ošetřovatelské péče v chirurgii a traumatologii.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
|