Vyučující
|
-
Jiříčková Aneta, Bc.
-
Kašubová Světlana, Mgr.
-
Velcová Jitka, Mgr. Bc.
-
Neumannová Lenka, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem jedné části praxe je poskytování ošetřovatelské péče metodou ošetřovatelského procesu jednak u skupiny pacientů dětského věku se zaměřením na specifika jejich potřeb v oblastech podpory zdraví, výživa, vylučování, aktivita, odpočinek, vnímání - poznávání, vnímání sebe sama, vztahy, sexualita, zvládání zátěže, bezpečnost-ochrana, komfort, růst a vývoj. Studenti v rámci této individuální klinické výuky zdokonalují kompetence při poskytování ošetřovatelské péče na pracovištích péče o dítě v úzké návaznosti na předmět ošetřovatelská péče v pediatrii. Obsahem další části praxe je poskytování ošetřovatelské péče metodou ošetřovatelského procesu jednak u skupiny dospělých pacientů se zaměřením na specifika jejich potřeb v oblastech podpory zdraví, výživa, vylučování, aktivita, odpočinek, vnímání - poznávání, vnímání sebe sama, vztahy, sexualita, zvládání zátěže, bezpečnost-ochrana, komfort, růst a vývoj. Studenti v rámci této individuální klinické výuky zdokonalují kompetence při poskytování ošetřovatelské péče na pracovištích interního a chirurgického typu v úzké návaznosti na předměty ošetřovatelská péče v interních oborech, ošetřovatelská péče v chirurgických oborech, ošetřovatelská péče v ortopedii a traumatologii a ošetřovatelská péče neurologii. Klinická praxe je vedena mentory. Průběh praxe je zaznamenán do Záznamu ošetřovatelské praxe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Praktická výuka 4 zahrnuje klinickou praxi a praktické vyučování umožňující studentům aplikovat v podmínkách poskytovatele zdravotních služeb a v domácím prostředí pacientů teoretické vědomosti a praktické dovednosti, které získali studiem teoreticko-praktických disciplín. Poskytuje prostor pro zdokonalování dovedností a pracovních návyků, vede studenty k samostatnosti, odpovědnosti a práci v týmu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Hospitace, Seminární práce
Obhajoba ošetřovatelské dokumentace vedené dle zásad ošetřovatelského procesu - dokumentování všech fází ošetřovatelského procesu u vybraného dětského pacienta na pracovištích péče o dítě a u vybraného pacienta na pracovištích interního a chirurgického typu. Absolvování klinické výuky a praxe s hodnocením.
|
Doporučená literatura
|
-
(2018). Nursing diagnoses : definitions and classification 2018-2020.
-
Berman, A., Snyder, S., Kozier, B., & Erb, G. L. (2014). Kozier & Erb's fundamentals of nursing: concepts, process, and practice. Harlow: Pearson.
-
Klíma, J. (2016). Pediatrie pro nelékařské zdravotnické obory. Praha: Grada Publishing.
-
NANDA International. (2015). Ošetřovatelské diagnózy: Definice a klasifikace 2015-17. Praha: Grada.
-
Pokorná, A. et al. (2014). Ošetřovatelské postupy založené na důkazech II. Brno.
-
Pokorná, A. et al. (2013). Ošetřovatelské postupy založené na důkazech. Brno.
-
Vörösová, G., Solgajová, A., Archalousová, A. (2015). Ošetřovatelská diagnostika v práci sestry. Praha: Grada.
-
Vytejčková, R. a kol. (2015). Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné III: speciální část. Praha.
-
Vytejčková, R. (2011). Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné I: obecná část. Praha: Grada.
-
Vytejčková, R. (2013). Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné II: speciální část. Praha: Grada.
|