Vyučující
|
-
Neumannová Lenka, Mgr.
-
Millerová Vladislava, Mgr.
-
Přikrylová Aneta, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem praxe je poskytování ošetřovatelské péče metodou ošetřovatelského procesu u skupiny zdravých a nemocných pacientů na pracovištích zaměřených na zdravý životní styl a na pracovištích interního a chirurgického typu. Studenti se seznámí s principy a zásadami podpory zdraví a zdravého životního stylu, aplikují efektivní intervence posilující zdravotní gramotnost pacientů. Jsou schopni posouzení stavu potřeb pacientů a potvrzení ošetřovatelských diagnóz v oblastech podpory zdraví, výživy, vylučování, aktivity, odpočinku, vnímání - poznání a vnímání sebe sama. Studenti v rámci této klinické výuky napodobují, procvičují a zpřesňují výkony základní ošetřovatelské péče v běžných situacích dle standardů péče v úzké návaznosti na předmět ošetřovatelské postupy. Klinická praxe je vedena mentory, součástí praxe je supervize. Průběh praxe je zaznamenán do Záznamu ošetřovatelské praxe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Praktická výuka 1 zahrnuje klinickou praxi a praktické vyučování umožňující studentům aplikovat v podmínkách poskytovatele zdravotních služeb a v domácím prostředí pacientů teoretické vědomosti a praktické dovednosti, které získali studiem teoreticko-praktických disciplín. Poskytuje prostor pro zdokonalování dovedností a pracovních návyků, vede studenty k samostatnosti, odpovědnosti a práci v týmu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Hospitace, Seminární práce
Zpracování propagačního materiálu týkajícího se zdravotní gramotnosti pro určenou cílovou skupinu. Obhajoba ošetřovatelské dokumentace vedené dle zásad ošetřovatelského procesu - dokumentování diagnostického závěru ve vybraných oblastech: výživa, vyprazdňování, aktivita a odpočinek, vnímání a poznávání a vnímání sebe sama u vybraného pacienta na pracovištích interního a chirurgického typu. Absolvování klinické výuky a praxe s hodnocením a supervizí.
|
Doporučená literatura
|
-
(2018). Nursing diagnoses : definitions and classification 2018-2020.
-
Berman, A., Snyder, S., Kozier, B., & Erb, G. L. (2014). Kozier & Erb's fundamentals of nursing: concepts, process, and practice. Harlow: Pearson.
-
NANDA International. (2015). Ošetřovatelské diagnózy: Definice a klasifikace 2015-17. Praha: Grada.
-
Pokorná, A. et al. (2014). Ošetřovatelské postupy založené na důkazech II. Brno.
-
Pokorná, A. et al. (2013). Ošetřovatelské postupy založené na důkazech. Brno.
-
Vörösová, G., Solgajová, A., Archalousová, A. (2015). Ošetřovatelská diagnostika v práci sestry. Praha: Grada.
-
Vytejčková, R. et al. (2015). Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné III.. Praha.
-
Vytejčková, R. (2011). Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné I: obecná část. Praha: Grada.
-
Vytejčková R. (2013). Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné II: speciální část. Praha: Grada Publishing.
|