Vyučující
|
-
Procházková Eva, PhDr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Hlavní témata (bloky) výuky: A - aktivity denního života a aktuální plán péče o seniora B - biografie - životní příběh seniora C - celkový transfer biografických dat do individuálních plánů péče D - dokumentační souhrn péče o seniora E - evaluace, proces hodnocení efektivity plánů péče a kvality péče o seniora
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Geriatrická a gerontopsychiatrická péče o seniora se dotýká zdravotně-sociálního pomezí, kdy sestry manažerky vedou práci ostatních členů týmu, včetně pracovníků v sociálních službách. Problematika péče o seniory a seniory se symptomy demence, nabývá stále větší aktuálnosti, vzhledem k demografickým údajům. Sestry manažerky koordinují plánování péče a je nutné spojit náhled ošetřovatelský a sociální. Metody tvorby plánů péče s evaluačními technikami podporují efektivitu přímé péče a následně i vizitace péče, která je interním kontrolním mechanismem pro kvalitu péče. Cílem je podložit celkový náhled na holistické pojetí péče, materiály a postupy, které jsou zaměřeny nejen na tělo, ale i na psychickou, sociální a spirituální dimenzi péče. Rozsah výuky: kontaktní hodiny 10, nekontaktní hodiny 15.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
ověření znalostí formou zápočtu
|
Doporučená literatura
|
-
Böhm, E. (2015). Psychobiografický model péče podle E. Böhma. Praha: Mladá fronta.
-
Procházková, E. (2014). Práce s biografií a plány péče. Praha: Mladá fronta.
|