Předmět: Community Care

» Seznam fakult » FZV » OSE
Název předmětu Community Care
Kód předmětu OSE/PTA41
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Štureková Lenka, Mgr. Ph.D.
  • Bartoníčková Daniela, Mgr.
  • Kummerová Adéla, Mgr.
Obsah předmětu
1.Community - basic terminology and definitions. 2.Health 2020 programme. 3.Organization of community care in the Czech Republic. 4.Physiotherapy in the client's home environment. 5.Global recommendations for physical activity for health - specifics for each age category. 6.Physical activity in the community. 7.Assessing the physical fitness of seniors in the community. 8.Physical activity in fragile seniors.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
The aim of the course is to acquaint students with the basic terminological definition of community care and the range of exercises performed by the physiotherapist in community care. The course provides information on basic recommendations for physical activity and creates for students the theoretical base for implementation of education about physical activity in the community for different age groups. It also introduces the possibilities of physical activity in fragile seniors in the home environment and the involvement of a physiotherapist in home palliative care.
After completing the course, the student defines the basic terminology of the community, the organization of community care in the Czech Republic. The student knows to describe the points of Health 2020 programme, the specifics of physiotherapy in the client's home environment. The student can enumerate global recommendations on physical activity for health, individual points of involvement of physiotherapist in community activity.
Předpoklady
nespecifikováno
KFA/PTA32 a zároveň FYT/PTB22 a zároveň FYT/PTA01 a zároveň KAT/PTA21

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Active participation in teaching, seminar paper on a given topic.
Doporučená literatura
  • Brown, D. R., Heath, G. W., & Martin, S. L. (2010). Promoting physical activity: a guide for community action. Champaign, Ill: Human Kinetics.
  • KAHLMEIER, Sonya et al. (2015). National physical activity recommendations: systematic overview and analysis of the situation in European countries.
  • LANGSTAFF Caryn et al. (2015). Enhancing community-based rehabilitation for stroke survivors: creating a discharge link.
  • PATE, Russel, R. a David M. BUCHNER. (2014). Implementing Physical Activity Strategies.
  • PELCLOVÁ, Jana. (2015). Physical activity in the lifestyle of the adult and senior population in the Czech Republic. Olomouc: Palacký University, Olomouc.
  • Rahl, R. L. (2010). Physical Activity and Health Guidelines: Recommendations for Various Ages, Fitness Levels, and Conditions from 57 Authoritative Sources.
  • Thomas, J. R., & Nelson, J. K. (2011). Research methods in physical activity. Champaign, Ill. : Human Kinetics.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických věd Studijní plán (Verze): Physiotherapy (2019) Kategorie: Zdravotnictví 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní