Vyučující
|
-
Štureková Lenka, Mgr. Ph.D.
-
Reiterová Eva, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je koncipován jako kombinace samostatné práce studenta na psaní diplomové práce s konzultacami se školitelem. Poskytne studentům praktické dovednosti v následujících oblastech - diskuse a interpretace výsledků, shrnutí limitací výzkumu (vysvětlení výsledků, jejich významu a důsledků, konfrontace s výsledky jiných studií), reporting guidelines a jejich využití v interpretaci získaných dat. Zharnuje formulaci závěrů diplomové práce a východisek pro další výzkum, praxi nebo vzdělávání; diseminací výsledků závěrečné práce; zveřejnění (publikování výsledků, výzkumné zprávy, články, publikace) a přípravu prezentace výsledků a obhajoby závěrečné práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět je koncipován jako kombinace samostatné práce studenta na psaní diplomové práce s konzultacami se školitelem. Poskytne studentům praktické dovednosti v následujících oblastech - diskuse a interpretace výsledků, shrnutí limitací výzkumu (vysvětlení výsledků, jejich významu a důsledků, konfrontace s výsledky jiných studií), reporting guidelines a jejich využití v interpretaci získaných dat. Zharnuje formulaci závěrů diplomové práce a východisek pro další výzkum, praxi nebo vzdělávání; diseminací výsledků závěrečné práce; zveřejnění (publikování výsledků, výzkumné zprávy, články, publikace) a přípravu prezentace výsledků a obhajoby závěrečné práce.
|
Předpoklady
|
Korekvizita: Projekt k diplomové práci II
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Příprava prezentace výsledků a obhajoby závěrečné práce Student bude hodnocen na základě: - dodržení pokynů vedoucího závěrečné práce, - vedoucí práce hodnotí celkové zvládnutí zvoleného tématu, práci s informačními zdroji, naplnění stanovených cílů práce, adekvátnost zvolené metodologie závěrečné práce, využití výzkumného nástroje, etické aspekty, interpretaci dosažených výsledků, formulaci závěrů a východisek pro další výzkum, praxi nebo vzdělávání - vedoucí práce hodnotí samostatnost práce studenta, invenci studenta, odpovídající jazykovou kulturu.
|
Doporučená literatura
|
-
The EQUATOR (Enhancing the QUAlity and Transparency of health Research) Network..
-
& Žiaková, K. (2003). Ošetrovateľstvo: teória a vedecký výskum. Martin: Osveta.
-
Grove, S. K., Gray, J. (2019). Understanding nursing research: building an evidence-based practice.. St. Louis, Missouri: Elsevier.
-
Hendl, J. (2016). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál.
-
Ivanová, K., & Juríčková, L. (2005). Písemné práce na vysokých školách se zdravotnickým zaměřením. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Jarošová, D., Zeleníková, R. (2014). Ošetřovatelství založené na důkazech. Evidence Based Nursing. Praha: Grada.
-
Lajčiaková, P., Tabačková, K. (2010). Ako spracovať výskum: manuál pre študentov psychológie.. Ružomberok: Verbum.
-
Meško, D. a kol. (2006). Akademická příručka. Osveta, Martin.
-
Mikšová, Z. (2019). Závěrečná diplomová práce - praktická příručka pro tvorbu diplomové práce na Fakultě zdravotnických věd.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
PUNCH, K. (2008). Úspěšný návrh výzkumu.. Praha: Portál.
-
Reiterová, E. (2016). Statistika pro nelékařské zdravotnické obory. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
|