Vyučující
|
-
Štureková Lenka, Mgr. Ph.D.
-
Reiterová Eva, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je koncipován jako kombinace samostatné práce studenta na psaní diplomové práce s konzultacami se školitelem. Poskytne studentům praktické dovednosti v následujících oblastech - příprava a napsaní teoretické části práce; vypracování současného přehledu poznatků k tématu závěrečné práce, sběru dat, interpretaci a analýze získaných dat. Zahrnuje oblasti týkajíci se přípravy a realizace empirické části závěrečné práce, sběru dat a přípravy na analýzu, způsob administrace, zaškolení (zácvik) osob, samotný sběr dat, vytvoření prostředí v programu pro kvantitativní nebo kvalitativní zpracování a analýzu dat, přepis a analýza dat (popisná statistika, četnostní tabulky a histogramy, druhy četností, popisné statistické charakteristiky základního a výběrového souboru; soubory dat, tvorba a jejich zpracování; deskriptivní a induktivní statistika a jejich využití při zpracování dat; kvalitativní analýza dat a ínterpretace získaných dat).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět je koncipován jako kombinace samostatné práce studenta na psaní diplomové práce s konzultacami se školitelem. Poskytne studentům praktické dovednosti v následujících oblastech - příprava a napsaní teoretické části práce; vypracování současného přehledu poznatků k tématu závěrečné práce, sběru dat, interpretaci a analýze získaných dat. Zahrnuje oblasti týkajíci se přípravy a realizace empirické části závěrečné práce, sběru dat a přípravy na analýzu, způsob administrace, zaškolení (zácvik) osob, samotný sběr dat, vytvoření prostředí v programu pro kvantitativní nebo kvalitativní zpracování a analýzu dat, přepis a analýza dat (popisná statistika, četnostní tabulky a histogramy, druhy četností, popisné statistické charakteristiky základního a výběrového souboru; soubory dat, tvorba a jejich zpracování; deskriptivní a induktivní statistika a jejich využití při zpracování dat; kvalitativní analýza dat a ínterpretace získaných dat).
|
Předpoklady
|
Korekvizita: Projekt k diplomové práci I
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Příprava a realizace empirické části závěrečné práce Student bude hodnocen na základě: - dodržení pokynů vedoucího diplomové práce, - vedoucí práce hodnotí celkové zvládnutí zvoleného tématu, práci s odbornou literaturou a jinými dokumenty, samostatnost práce studenta, adekvátnost zvolené metodologie závěrečné práce, využití výzkumného nástroje, realizaci pilotní studie, etické aspekty, invenci studenta, odpovídající jazykovou kulturu.
|
Doporučená literatura
|
-
The EQUATOR (Enhancing the QUAlity and Transparency of health Research) Network.
-
Grove, S. K., Gray, J. (2019). Understanding nursing research: building an evidence-based practice.. St. Louis, Missouri: Elsevier.
-
Hendl, J. (2016). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál.
-
Ivanová, K., & Juríčková, L. (2005). Písemné práce na vysokých školách se zdravotnickým zaměřením. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Jarošová, D., Zeleníková, R. (2014). Ošetřovatelství založené na důkazech. Evidence Based Nursing. Praha: Grada.
-
Meško, D. a kol. (2006). Akademická příručka. Osveta, Martin.
-
Mikšová, Z. (2019). Závěrečná diplomová práce - praktická příručka pro tvorbu diplomové práce na Fakultě zdravotnických věd.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Punch, F. K. (2009). Úspěšný návrh výzkumu. Praha.
|