Vyučující
|
-
Prušová Eva, Mgr. Ph.D.
-
Kašparová Petra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tato praxe směřuje studenta k rozvoji dovedností umožňujících podílet se na výchovné péči o děti všech věkových skupin s ohledem na jejich specifické potřeby. Vede studenty k samostatnosti, odpovědnosti a k práci v týmu. Důraz bude kladen na vytváření a realizaci celodenního programu zaměřeného na rozvoj dítěte, prohloubení návyků v péči o sebe a zvládání svého onemocnění dle specifik jednotlivých věkových období.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Ošetřovatelská praxe probíhá v zařízeních zajišťujících rehabilitační péči nebo lázeňskou léčebně rehabilitační péči poskytovanou chronicky nemocným dětem, které jsou doléčovány, nebo oslabeným dětem, v denních a týdenních stacionářích, v zařízeních sociálních služeb, které se soustřeďují na komplexní a diferencovanou péči a v dětských skupinách poskytujících výchovnou péči. Rozsah hodin praxe je 213 hodin.
Realizace ošetřovatelské péče v zařízeních zajišťujících rehabilitační péči nebo lázeňskou léčebně rehabilitační péči poskytovanou chronicky nemocným dětem, které jsou doléčovány, nebo oslabeným dětem, v denních a týdenních stacionářích, v zařízeních sociálních služeb, které se soustřeďují na komplexní a diferencovanou péči a v dětských skupinách poskytujících výchovnou péči.
|
Předpoklady
|
Realizace předchozích ošetřovatelských praxí.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Obhajoba seminární práce /případ z praxe a ošetřovatelský plán u vybrané skupiny dětí. 100% účast na odborné klinické praxi. V případě absence je nutné služby po dohodě absolvovat v náhradním termínu. Předložení dokladu o absolvování praxe s hodnocením z klinického pracoviště.
|
Doporučená literatura
|
-
Klíma, J. (2016). Pediatrie pro nelékařské zdravotnické obory. Praha: Grada Publishing.
-
Křiváková, M., Číková, Z. (2016). Pečovatelství: péče o zdravé a nemocné dítě. Praha: Galén.
-
Kukla, L. (2016). Sociální a preventivní pediatrie v současném pojetí. Praha: Grada Publishing.
-
Muntau, A., & Dvořák, P. (2014). Pediatrie. Praha: Grada.
-
NANDA International. (2018). Nursing Diagnoses: Definitions and Classification 2018-20. Wiley: Blackwell.
-
NANDA International. (2015). Ošetřovatelské diagnózy: Definice a klasifikace 2015-17. Praha: Grada.
-
Plevová, I., Slowik, R. (2010). Komunikace s dětským pacientem. Praha: Grada.
-
Sedlářová, P. a kol. (2008). Základní ošetřovatelská péče v pediatrii. Grada, Praha.
-
Sikorová, L. (2012). Dětská sestra v primární a komunitní péči. Praha: Grada.
-
Sikorová, L. (2011). Ošetřovatelská péče v pediatrii. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
-
Sikorová, L. (2011). Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu. Praha: Grada Publishing.
-
Slaný, J. (2011). Vyšetřovací postupy a metody v pediatrii. Zlín: Bořek/Procházka/Produkce Zlín.
-
Stožický, F., Pizingerová, K. (2006). Základy dětského lékařství. Karolinum, Praha.
-
Šagátová, A. (2014). Pediatrické ošetřovateľstvo: vybrané kapitoly. Bratislava: Herba.
-
Zanovitová, M., a Ovšonková, A. (2011). Ošetrovateľské intervencie a výkony v pediatrii. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
|