Vyučující
|
-
Kašparová Petra, Mgr. Ph.D.
-
Prušová Eva, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Student v rámci této individuální klinické výuky na základě klinického úsudku realizuje a dokumentuje individualizovanou ošetřovatelskou péči o dětského pacienta metodou ošetřovatelského procesu v konkrétních podmínkách - provádí klinické posouzení stavu potřeb dítěte, provádí ošetřovatelskou diagnostiku, navrhuje plán péče, realizuje ošetřovatelské intervence a vyhodnocuje efekt poskytované péče. Student se účastní edukace na ambulancích. Student je schopen samostatně a iniciativně přistupovat k činnostem péče, je schopen zvládat složité situace, zvládá výkony základní a specializované ošetřovatelské péče v běžných situacích dle standardů péče. V rámci praxe je realizována supervize. Rozsah hodin praxe je 320 hodin.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Ošetřovatelská praxe probíhá na základních ošetřovacích jednotkách, které jsou součástí dětských oddělení. Studenti jsou vedeni tutorem a mentory ošetřovatelské praxe zdravotnických zařízení. Obsahem praxe je poskytování základní ošetřovatelské péče metodou ošetřovatelského procesu u skupiny dětských pacientů se zaměřením na potřeby v oblastech: podpora zdraví, výživa, vylučování, aktivita, odpočinek, vnímání - poznávání, vnímání sebe sama, vztahy, sexualita, zvládání zátěže, bezpečnost-ochrana, komfort, růst a vývoj.
Student v rámci této individuální klinické výuky na základě klinického úsudku realizuje a dokumentuje individualizovanou ošetřovatelskou péči o dětského pacienta metodou ošetřovatelského procesu v konkrétních podmínkách - provádí klinické posouzení stavu potřeb dítěte, provádí ošetřovatelskou diagnostiku, navrhuje plán péče, realizuje ošetřovatelské intervence a vyhodnocuje efekt poskytované péče. Student se účastní edukace na ambulancích. Student je schopen samostatně a iniciativně přistupovat k činnostem péče, je schopen zvládat složité situace, zvládá výkony základní a specializované ošetřovatelské péče v běžných situacích dle standardů péče.
|
Předpoklady
|
Realizace předchozích oš. praxí.
OSE/DSB04 a zároveň OSE/DSB03 a zároveň OSE/DSA22 a zároveň OSE/DSA06 a zároveň OSE/DSB05
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
100% účast na odborné klinické praxi. V případě absence je nutné služby po dohodě absolvovat v náhradním termínu. Odevzdání seminární práce případ z praxe a ošetřovatelský plán, ústní obhajoba práce. Předložení dokladu a absolvování praxe s hodnocením z klinického pracoviště.
|
Doporučená literatura
|
-
Klíma, J. (2016). Pediatrie pro nelékařské zdravotnické obory. Praha: Grada Publishing.
-
Kukla, L. (2016). Sociální a preventivní pediatrie v současném pojetí. Praha: Grada Publishing.
-
Lebl, J., Provazník, K., Hejcmanová, L. (2007). Preklinická pediatrie. Galén Praha.
-
Muntau, A., & Dvořák, P. (2014). Pediatrie. Praha: Grada.
-
NANDA International. (2018). Nursing Diagnoses: Definitions and Classification 2018-20. Wiley: Blackwell.
-
NANDA International. (2015). Ošetřovatelské diagnózy: Definice a klasifikace 2015-17. Praha: Grada.
-
Plevová, I., Slowik, R. (2010). Komunikace s dětským pacientem. Praha: Grada.
-
Sedlářová, P. a kol. (2008). Základní ošetřovatelská péče v pediatrii. Grada, Praha.
-
Sikorová, L. (2012). Dětská sestra v primární a komunitní péči. Praha: Grada.
-
Sikorová, L. (2011). Ošetřovatelská péče v pediatrii. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
-
Sikorová, L. (2011). Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu. Praha: Grada Publishing.
-
Slaný, J. (2011). Vyšetřovací postupy a metody v pediatrii. Zlín: Bořek/Procházka/Produkce Zlín.
-
Stožický, F., Pizingerová, K. (2006). Základy dětského lékařství. Karolinum, Praha.
-
Šagátová, A. (2014). Pediatrické ošetřovateľstvo: vybrané kapitoly. Bratislava: Herba.
-
Zanovitová, M., a Ovšonková, A. (2011). Ošetrovateľské intervencie a výkony v pediatrii. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
|