Předmět: Ošetřovatelský proces

» Seznam fakult » FZV » OSE
Název předmětu Ošetřovatelský proces
Kód předmětu OSE/DSB03
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kašparová Petra, Mgr. Ph.D.
  • Mazalová Lenka, Mgr. Ph.D.
  • Machálková Lenka, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Celkový rozsah předmětu je 58 hodin, z toho je 36 hodin kontaktních a 22 hodin nekontaktních. Vymezení hlavních témat předmětu: -plánování ošetřovatelské péče, stanovení cílů péče, plány péče v pediatrii -realizace ošetřovatelské péče ošetřovatelským týmem -hodnocení efektu ošetřovatelské péče v pediatrii -dokumentování všech fází ošetřovatelského procesu v pediatrii -užití standardní ošetřovatelské terminologie

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický, navazuje na ošetřovatelskou teorii a předpokládá aplikaci znalostí do ošetřovatelské praxe v pediatrii. Obsahem je ošetřovatelský proces jako metoda poskytování ošetřovatelské péče, charakteristika jehotří posledních fází: plánování a realizace pediatrické péče ošetřovatelského týmu a evaluace efektu této péče. Studijní disciplína analyzuje tyto fáze ošetřovatelského procesu, vysvětluje myšlenkové postupy při realizaci těchto fází v klinických podmínkách pediatrické ošetřovatelské péče, vede studenty ke klinickému úsudku s důrazem na kritické myšlení a aplikuje standardní ošetřovatelskou terminologii při dokumentování těchto kroků ošetřovatelského procesu.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Aktivní účast na seminářích a cvičeních, 100% docházka ve cvičení, vypracování a obhájení seminární práce týkající se dokumentování ošetřovatelského procesu u dětského pacienta. Ověření znalostí.
Doporučená literatura
  • ACKLEY, Betty J. - LADWIG, Gail B. (2020). Nursing diagnosis handbook: an evidence-based guide to planning care. St. Louis, Mo.: Mosby-Elsevier.
  • BERMAN, Audrey, Shirlee SNYDER, Geralyn FRANDSEN, Barbara KOZIER a Glenora Lea ERB. (2022). Kozier & Erb's fundamentals of nursing: concepts, process, and practice..
  • Bulechek, G., Butcher, H., MC Closkey-Dochterman, J. (2012). Nursing Interventions Classification (NIC). Mosby.
  • HERDMAN, H., KAMITSURU, S. (2020). Ošetřovatelské diagnózy. Definice a klasifikace 2018 - 2020. Praha.
  • HERDMAN, T. Heather, Shigemi KAMITSURU a Camila TAKÁO LOPES. (2021). NANDA International, Inc. nursing diagnoses: definitions and classification : 2020-2023.
  • Moorhead, S., Johnson, M., Maas, M., Swanson, E. (2008). Nursing Outcomes Classification (NOC). St. Louis: Mosby.
  • Sikorová, L. Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických věd Studijní plán (Verze): Pediatrické ošetřovatelství (2019) Kategorie: Zdravotnictví 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní