Vyučující
|
-
Mazalová Lenka, Mgr. Ph.D.
-
Kašparová Petra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Celkový rozsah předmětu je 53 hodin, z toho je 28 hodin kontaktních a 25 hodin nekontaktních. Vymezení hlavních témat předmětu: -ošetřovatelský proces jako metoda ošetřovatelské péče v pediatrii -charakteristika posouzení stavu potřeb dítěte -diagnostický proces v ošetřovatelské péči v pediatrii -dokumentování posouzení a diagnostiky stavu potřeb dítěte -užití standardní ošetřovatelské terminologie
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět zahrnuje celkem 53 hodin, z toho 28 kontaktních a 25 bezkontaktních. Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický, navazuje na ošetřovatelskou teorii a předpokládá aplikaci znalostí do ošetřovatelské praxe v pediatrii. Obsahem je ošetřovatelský proces jako metoda poskytování ošetřovatelské péče, charakteristika jeho jednotlivých fází: posouzení a diagnostiky stavu potřeb pacienta-jedince, rodiny a komunity, plánování a realizace pediatrické péče ošetřovatelského týmu a evaluace efektu této péče. Zaměřuje se na klasifikace lidských potřeb, zejména u dětí podle různých oborů autorů a modelů, u zdravých a nemocných, u dětí se zdravotním postižením a umírajících. Studijní disciplína analyzuje všechny fáze ošetřovatelského procesu, vysvětluje myšlenkové postupy při realizaci těchto fází v klinických podmínkách pediatrické ošetřovatelské péče, vede studenty ke klinickému úsudku a diagnostické rozvaze a aplikuje standardní ošetřovatelskou terminologii při dokumentování těchto kroků ošetřovatelského procesu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Aktivní účast na seminářích a cvičeních, vypracování a obhájení seminární práce týkající se dokumentování posouzení a diagnostiky stavu potřeb dětského pacienta v rámci ošetřovatelského procesu.
|
Doporučená literatura
|
-
ACKLEY, Betty J. - LADWIG, Gail B. (2020). Nursing diagnosis handbook: an evidence-based guide to planning care. St. Louis, Mo.: Mosby-Elsevier.
-
BERMAN, Audrey, Shirlee SNYDER, Geralyn FRANDSEN, Barbara KOZIER a Glenora Lea ERB. (2022). Kozier & Erb's fundamentals of nursing: concepts, process, and practice..
-
HERDMAN, H., KAMITSURU, S. (2020). Ošetřovatelské diagnózy. Definice a klasifikace 2018 - 2020. Praha.
-
Mazalová, L. (2016). Výzkum v ošetřovatelství. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Sikorová, L. Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu.
-
Vörösová, G., Solgajová, A., Archalousová, A. (2015). Ošetřovatelská diagnostika v práci sestry. Praha: Grada.
|